Ameerika kiirtoit pole hiinlastele enam eksootika
USA kiirsöögikettide ajalugu Hiinas algas 1987. aastal, kui Taevase Rahu väljaku juures avati esimene KFC restoran. Muuhulgas peetakse seda ka frantsiisitööstuse alguseks Hiinas. Ameerika kettide liikumine rahvavabariigi turule oli kiire ja tõhus. Veel 2012. aastal kuulus Yum! Brandsile ja McDonald’sile, maailma kahele suurimale kiirtoidukorporatsioonile, enam kui pool Hiina kiirtoiduturust. Läinud aasta statistika järgi oli Yum grupi (millel on Hiinas 7200 söögikohta) turuosa langenud kõrgaja 40 protsendilt 23,9 protsendile ning McDonald’si (millel on Hiinas 2200 söögikohta) turuosa 2013. aasta 16,5-lt 13,8 protsendini.
Turuosa languse üks põhjuseid on hiinlastele tuttavama toiduvalikuga kohalike kettide nagu Discos, Hua Lai Shi ja Kungfu pealetung. Teisalt pärinebki KFC ja McDonald’si populaarsus turu-uurijate sõnul just nimelt nimelt jänki-eksootikast, mitte madalatest hindadest. Kui see kaob, liiguvad kliendid kohalike kettide poole, mis on odavamad ja oskavad paremini piirkondlikke maitse-eelistusi tabada.
Suurte kiirtoidukettide populaarsuse langust põhjustab ka inimeste kasvav tervislike toitude eelistus. McDonald’si Hiina haru avaldas Bloombergile, et plaanib tervislikemate variantidena hakata pakkuma täistera-McMuffineid ja riisiputru. Uued valikud ei mõjuta aga tõika, et tõusuteel on rahvavabariigis hoopis need USA frantsiisid, mis pakuvad kohalikule kasvavale keskklassile taskukohaseid, ent kõrgema kvaliteedina turundatavaid toodeid, näiteks Starbucks.