Sisuliselt tähendab see, et meediaettevõtted, kelle peamine lugejaskond siseneb lehele Facebooki kaudu, peavad arvestama ettevõtte uute väärtustega. Vastasel juhul kaotavad nad märkimisväärselt lugejaid, kirjutas CNBC.

Kellelegi ei meeldi pealkirjad, mis on vaid klikipüüdjad. Levinud probleemi tõkestamiseks hakkab uus algoritm toimima isikliku uudistevoo toimetajana.

Samuti uuendas Facebook uudistevoo algoritmi nii, et lingid, millele kasutajad on klikkinud, aga seejärel kiiresti sulgenud, kaotavad oma kõrge koha uudistevoos.

Virtuaalse toimetaja ehitasid insenerid, kes analüüsisid eelnevalt tuhandeid pealkirju, mis on sisuliselt vaid klikipüüdjad. Pealkirjad nagu “Sa ei usu, kes kukkus pikali presidendi vastuvõtul” või “Õunad mõjuvad tegelikult tervisele halvasti!?” surutakse uudistevoos automaatselt allapoole. Taoliste postituste ja välislinkide sisu muutub Facebooki jaoks negatiivseks.

Klikipüüdjate taktikat kasutavad mitmed väljaanded, et suurendada liiklust ning seekaudu teenitakse rohkem tulu reklaami müügi pealt.

Samas postitused, mis on siirad ning millel on palju meeldimisi või jagamisi saavad Facebooki uudistevoos parema koha.

“Väga paljud väljaanded loodavad klikipüüdjatele. Kasutajad on andnud tagasisidet, et nad eelistaksid näha selgelt kirjutatud pealkirju, mis aitaks paremini otsustada, kuidas veebis aega viita ning mitte kulutada seda sisutühjadele klikkidele," sõnas Kristin Hendrix Facebooki blogis.

Kõige suuremat mõju tajub arvatavasti BuzzFeed, mis leiutas klikke püüdvad pealkirjad. Üle poole Buzzfeedi külastajatest leiab tee leheni läbi sotsiaalmeedia (219.8 miljonit klikki) ning sellest 86.1% on tänu Facebookile. Samas on Facebookist sõltuvuses ka traditsionaalne meedia. Kõige rohkem saab Facebookist klikke BBC (63 miljonit), The Guardian (57.1 miljonit), The New York Times (53.2 miljonit) ja Daily Mail (52.3 miljonit).