"Sarnaselt Soome kolleegidele leiame kontrolle läbi viies veoautosid, mille tehnilised puudujäägid seavad liiklejad ohtu. Oleme pikalt rääkinud, et meie teedel on veoautosid, mille tehniline seisukord on kohutav. Tahame ettevõtjad ja juhid suhtuksid puudustesse täie tõsidusega ning jätkame veoautode kontrollimisega," ütles Kullamäe.

Kullamäe sõnul on selge see, et alati ei ole kõik rikkumised sellised, mis veoauto potentsiaalseks tapjaks muudavad. Mõrane esiklaas ja mittepõlevad tuled ei ole eraldi tõsised rikkumised, aga samas ei saa mehe hinnangul neid ka tähelepanuta jätta.

"Veoautosid kontrollides on probleemideks näiteks kulunud rehvid, lahtised kinnituspoldid, mõrad auto konstruktsioonides, purunenud vedrustus ning kõige hullemal juhul õhku lekkiv pidurisüsteem. Politsei ei tegele eraldi pisiasjadega, nagu seda on aegunud side esmaabikarbis, küll võib see olla üks paljudest puudujääkidest. Politseinikud fikseerivad kõik avastatud puudused," rääkis liiklusjärelevalvekeskuse juht.

Juuli lõpus kontrollisid politseinikud mõne päeva jooksul 206 veoautot, millest 64 puhul avastati veoautol puudus või rikkumine. Korrakaitsjad saatsid 28 veoautot erakorralisele ülevaatusele ning ühele veokile määrati sõidukeeld. 65 juhti rikkus töö- ja puhkeajanõudeid. Tänavu avastatud rikkumisi mullustega kõrvutades ei ole näha paranemist.

Kullamäe tõi välja ka mõned näited veoautode kontrollimisel avastatud rikkumistest:

Volvo FL. Mootorist lekib õli, leke hüdraulikaõli paagist, tagumine vasakpoolne lehtvedrupakk nihkunud, parempoolne tahavaatepeegel puudu, põhi- ja pealisraami kinnituspoldid ralhti, stabilisaatorivarraste puksid kulunud, roolivõimendi lekib ja ei toimi, juhi turvavöö kinni kiilunud, risttalad deformeerunud ja tagumise telje rehvid jooksevad viltu, tuuleklaasil mõrad ja täkked juhi otseses vaateväljas, kabiini parempoolne astmelaud puudu, kolmanda telje sisemised rehvid ülemäära kulunud, pealisehitise pikitala pooleks murdunud.

Volvo FL (kallur). Kasti luugi kinnitused katki, kasti raam mõranenud, vasak tagumine tuleklaas katki, parempoolne astmelaud kõver, väljalaskesüsteemi heitme leke, vasak suunatulelatern katki.

MAN. Tagasillast ja tagumisest vasakpoolsest töösilindrist lekib õli, parempoolne tahavaatepeegel mõranenud.

MAZ. Tagumised stabilisaatoripuksid kulunud, roolivõimendi silindrivarda tolmukumm oluliselt kahjustatud, eesmine tulereflektor roostekahjustusega, ABS märgutuli ei sütti käivitamisel, tõkiskingad puudu.

MAZ. Mootori ja käigukasti õlikeke, süsteemi õlileke, tagumised stabilisaatorivarda puksid kulunud, tagumise allasõidutõkke ühendus ebakindel, tulekustuti kontrollimata.

Scania (madel). Mootorist lekib kütust, põhi- ja pealisraami ühendus ebakindel, pealisraami risttalades praud, raamil tugevad roostekahjustused.

Scania (madel). Õlileke mootorist ja hüdrojagajast, jahutusvedeliku lehe, klaasipesurid ei tööta, mõlema esilaterna reflektorid korrodeerunud.

Krone poolhaagis. Pealisraami pikkitalades ja tugevdustes on mõrad, vasakul esimese ja teise telje vahel pealisraam on murdunud, pidurisüsteemis on õhuleke.

Soome toll kontrollis eelmisel reedel Hankos koos tehnilise järelevalve ametnikega Paldiskist saabuvaid raskesõidukeid ja nende koormaid. Leiti erakordselt palju tõsiseid vigu.

Soome toll kontrollis kokku kümmet veokit koos haagisega. Iga teine sõiduk pandi kohe sõidukeelu alla ja juhtidele kirjutati välja trahve, vahendab Yle Uutiset.

Kontrolli tulemus oli erakordselt halb. Tavaliselt läheb sõidukeelu alla 10-20 protsenti kontrollitud sõidukitest.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena