EVR Cargo põhitegevuseks on kaubavedu raudteel. Lisaks kaubaveole pakub ettevõte ka veeremi rendi, hooldus- ja remonditeenuseid.

Kuigi EVR Cargo nõukogu hindab juhatuse tööd 2015. majandusaastal rahuldavaks, siis selle perioodi puhaskahjumiks kujunes ligi 1,76 miljonit eurot. Aasta varem suudeti teenida 2,15 miljoni suurune kasum.

Tulenevalt riskide kasvust ning väljavaadete halvenemisest on EVR Cargo oluliselt kärpinud investeeringuid. Algselt plaanitust teostati väiksemas mahus Tapa Depoode uue värvi- ja pesutsehhi ehitus ning tehti ettevõtte vagunite kapitaalremonti.

Mullu investeeris ettevõte kokku 4,22 miljonit eurot. Peamised investeeringud olid Tapa Depoode pesu- ja värvitsehhi ehitus ning vagunite kapitaalremont.

Kuna prognoosi kohaselt langeb kaubaveomaht 2016. aastal 6 protsendi võrra, 10,9 miljonile tonnile, siis on ettevõte peatanud kõik planeeritud investeeringud.

EVR Cargo dividendipoliitika alusel makstakse välja 50 protsenti eelmise majandusaasta puhaskasumist. Võttes aluseks ettevõtte finantsprognoosid, ei pea EVR Cargo võimalikuks dividendide maksmist ka 2017. aastal.

Rahandusministeerium peab vajalikuks konsolideerida EVR Cargo riigi enamusosalus ühte valdkondlikusse valdusüksusesse.

Samuti peetakse võimalikuks ka EVR Cargo erastamist, näiteks vähemusosaluse müügist või börsile viimisest. Selle otsuse tegemise eelduseks on rahandusministeeriumi hinnangul turu selginemine ja vastav valitsuse mandaat.

Raudteeveoettevõtte omamise strateegiline eesmärk on rahandusministeeriumi hinnangul efektiivse ja kaubaomanikest sõltumatu raudtee-veoettevõtja olemasolu turul, kelle eesmärk on küll teenida kasumit, kuid kes omab turgu tasakaalustavat ja julgeolekut tagavat funktsiooni.