Iseenesest on sellised teated laevanduses ja lennunduses tavalised ning pole ka midagi halba, kui need laekuvad aegsasti. Antud juhtumi teeb minu jaoks kummaliseks ja probleemseks see, et see (sõnum - toim) laekus sisuliselt siis, kui olin sisenemas Linda Line terminali pileti registreerimiseks," sõnas lugeja.

"Olen ise antud hetkel töötav meremees ning olin teel tööle Naantalisse, kus pidin asuma laevale järgmisel hommikul kell 7.15. Meremehena jälgisin laevade liiklust ja mere ilmateateid päeva jooksul, millest lähtus, et laevad sõitsid päeval ning öhtuks tuule tugevus vähenes." Seega usaldas lugeja täielikult Linda Line'i.

"Meresõiduohutus on vägagi tõsine, delikaatne ja hell teema. Siin kapteniga ei vaielda, kuid antud juhul tundub mulle - ja jäägu see tunne siis minu südametunnistusele -, et pigem oli tegemist vähese reisijate arvuga terminalis, mis minu hinnangul võis olla nii 10-15 ringis, kes valdavalt olid välismaised turistid."

Et järgmisel hommikul tööle jõuda, sõitis lugeja mõni tund hiljem väljunud Tallinki laevaga Helsinkisse ning öösel edasi Naantali. Sisuliselt magamata olekus tuli tal kohe asuda tööle ametikohal, mis omakorda lähtub neistsamadest meresõiduohutuse nõuetest ja põhimõtetest. Lugeja soovib Linda Line'ilt selgitust, miks tühistati reis vaid kolmveerand tundi enne väljumist põhjendusel, et ilmastikuolud olid halvad, kui kõik teised reisid väljusid.

Linda Line: ilmastik mõjutab meid rohkem kui teisi firmasid

"Antud reisi tühistamise otsuse võttis vastu laeva kapten olles merel ja nähes konkreetseid ilmastikutingimusi," selgitas Irina Bludova, Tallinna kassa vanemadministraator.

Kuna Linda Line'i laevad on väiksemad ja kiiremad kui suured, siis mõjutab neid Bludova sõnul ilmastik ka rohkem. "Reisijate ja meeskonna ohutus on tähtsuses esikohal ning seal kompromisse teha ei saa. Kahjuks suvel võivad ilmastikuolud muutuda väga kiirelt, seda on viimastel nädalatel ka selgelt näha olnud. Laeva meeskond jälgib ilma ja prognoose pidevalt ning otsustab vastavalt olukorrale."

Linda Line'i esindaja sõnul on ka firma enda soov teavitada reisijaid piisavalt ette tühistamistest ning Linda Line mõistab ebameeldivusi, mida reisi tühistamine klientidele põhjustab. Bludova rõhutas, et Linda Line ei tühista väljumisi väheste reisijate arvu tõttu.

Lindaliini AS juhataja Enn Rohula kommentaar:

Kuna jälgisin ise Karolini reisi, mis väljus kell 18 Helsingist Tallinnasse ja suhtlesin kapteniga, võin kinnitada, et kapten tegi õige otsuse. Selle päeva tuule prognoos õhtuks oli 12 m/s . Tegelik olukord muutus väga kiirelt peale kella seitset, kuna pidevalt ühes suunas puhuv tuul hakkas järsult lainet tõstma.

Raskemaks muutunud ilmastikuolude tõttu Karolin hilines Tallinna ja tagasisõit Helsingisse oli võimatu. Tallinna madala lainemõõtja näitas laine kõrguseks pea kolm meetrit, kusjuures tuule suund oli edelast, mis tähendas, et keset lahte on lained veelgi kõrgemad ja pidevas tõusus merel tugevneva tuule tõttu.

Kliente teavitasime nii kodulehe ja SMS-idega, kahjuks sõnumid saadeti tavalisest hiljem välja põhjusel, et tegelik olukord merel nii kiiresti muutus. Selline kiire ilma muutus merel on omane suvekuudele. Firma ei jäta kunagi ära reisi põhjusel, et reisijaid on liiga vähe.