"Sõitsin täna hommikul Uberiga tööle ning tavapärase tariifi - 2.50 eurot - asemel maksin sõidu eest hoopis 4.21," kirjutas lugeja. Tema sõnul küsib Uber küll enne kõrgema tariifi kehtestamist kliendilt, kas ta soovib antud sõitu hinnatõusu arvestades ette võtta, ent sellegipoolest tekitab küsimusi, miks küsib Uber kohati lausa mitmekordset tasu sama vahemaa eest.

Põhjus selleks on üsna lihtne - Uber kasutab nimelt dünaamilise hinnastamise süsteemi, mis tähendab, et sõidu hind sõltub otseselt nõudlusest.

"Uberi eesmärk on see, et saaksid nupule vajutades mõne minutiga transpordi. Ja seda isegi siis kui tellimusi on kõige enam," on populaarse sõidujagamisteenust pakkuva firma selgitus.

"Kui nõudlus ületab pakkumist, lülitub sisse dünaamiline hinnastamine ja hind tõuseb. Rakendus annab teada, kui palju hinnad kõrgemad on ja palub enne auto tellimist oma nõusolekuga kinnitada, et olete kallima hinnaga nõus."

Hinnastamine sõltub ka asukohast. Kui ühes linnajaos nõudlus ületab pakkumist, siis hinnad tõusevad. "Kõrgemad hinnad motiveerivad juhte linna tulema ja linnas optimaalsemalt paiknema. Kui pakkumine ja nõudlus tasakaalustuvad, langevad hinnad tagasi. Dünaamiline hinnastamine tagab selle, et te saaksite transpordi ka kõige kiiremal ajal," selgitab Uber.

Sõitjad, kes on nõus ootama kuni hind langeb, on rakenduse sõnul teretulnud seda tegema. Rakendus annab sellest teada. Samal ajal liiguvad autojuhid sinna, kus nõudlus on kõige suurem. Nõudlus ja pakkumine tasakaalustuvad ja hinnad langevad tagasi.