Soome-Eesti droonilennu korraldaja: lubade saamine oli tõeline väljakutse
Täna Hankost Haapsallu esimese mehitamata rahvusvahelise kaubalennu korraldavate ettevõtjate sõnul oli tõeline väljakutse mõlemast riigist droonilennuks tarvilikud load saada.
"Tuleb öelda, et lubade saamise protsess oli tõeline väljakutse. Praktika on erinev, mis sest et Soome ja Eesti on mõlemad ELi riigid ja lennunduse regulatsioonis järgitakse rahvusvahelisi standardeid," rääkis ühe lennu korraldajafirma, Global Virtual Platformi (GVP) omanik Katja Kapanen Soome rahvusringhäälingule Yle.
Lennu korraldamiseks tuli saada heakskiit või luba 13 eri asutuselt. Lisaks on lend keeruline õhusõiduki juhtimiseks kasutatava andmesidelingi vahetuse tõttu lennul üle Läänemere.
GVP korraldab lennu koos drooni ehitanud ettevõttega Avartek. Firmad tahavad lennuga tähelepanu tõmmata mehitamata lennusõidukite ehk droonide kasutusvõimalustele kontrolli-, filmimis- ja transporditöödel.
"Droonide kasutamisel on tohutu potentsiaal. Näiteks Hankost Haapsallu lendava droonitüübi külge saab kinnitada kõiksuguseid sensoreid, nagu näiteks kaamera teede, raudteerööbaste või elektriliinide kontrolliks," ütles Kapanen.
Täna kell 12:30 Hankost lendu alustav droon maandub plaani kohaselt kell 14 Haapsalu kõrval Kiltsi lennuväljal, kaasas Hanko linnapea saadetis sõpruslinna Haapsalu linnapeale. Lennu pikkus on 120 km.
Korraldajate teatel on see esmakordne mehitamata lennumasina ametlik riikidevaheline lend.