Pealinna ettevõtlusameti koostatud lähteülesande dokumendis on märgitud virtuaalse reaalsuse video sihtgrupiks need välismaalased, kes ei ole veel reisiotsust langetanud ning võiksid olla huvitatud puhkusest Tallinnas.

Kitsamalt piiritledes on video sihtgrupiks Tallinnast huvituv puhkusereisija, kes huvitub ajaloost, lühematest linnareisidest, uutest sihtkohtadest ja kultuurist. Samuti on video töövahendiks turismiprofessionaalidele sihtkohta tutvustades ning erinevatel turismiturundusüritustel osaledes.

„Soovime näidata, et Tallinn on kompaktne ning mitmekülgne linn, kus jalutuskäigu kaugusel asub palju põnevat vaatamist ja kogemist. VR video keskenduks Tallinna vanalinnale ning pakuks vaatajale interaktiivset marsruudi valimise võimalust, tutvustaks UNESCO maailmapärandi nimekirja kuuluvat keskaegset vanalinna,“ seisab ettevõtlusameti lähteülesande dokumendis.

Ühtlasi peaks virtuaalse reaalsuse video inspireerima inimesi Tallinna kohta turismiveebi (www.visittallinn.ee) ning sotsiaalmeediakanalite kaudu rohkem teavet otsima.

„Video sisu peab olema tegevuste- ja kohtaderohke, atraktiivne ning arvestama 360-kraadi stiilis filmimisega. Tallinn peab olema kuvatud turvalise, sõbraliku ja huvitava ning fotogeeniliselt ilusa, kutsuva ning eristuva sihtkohana,“ kirjeldas ettevõtlusamet klipile pandud ootusi.

Virtuaalse reaalsuse videoklipp Tallinnast peab valmis olema 20. detsembriks käesoleval aastal. Töö teeb ära Fotoring OÜ, kellele makstakse selle eest 9180 eurot.

Kusjuures tasumine toimub kahes osas: esimene makse 50% ulatuses (4590 eurot) teostatakse võttepäeva järgselt ning teine osa (4590 eurot) pärast video tootmist ja tellijapoolset vastuvõtmist.

EASi virutaalse reaalsuse „miljoniprojekt“

Eile kirjutasid suuremad meediaväljaanded sellest, et EAS plaanib käivitada lähiaastatel kokku kuni miljon eurot maksva virtuaalreaalsuse keskkonna, millega saaks Eestist võimalikult atraktiivse pildi maalida. Mahult on tegemist kindlasti suurema projektiga kui linna tutvustava klipi loomine Tallinna ettevõtlusameti poolt.

Projekti eestvedaja ja EASi e-Eesti showroomi juhataja Anna Piperal ütles, et tegu on väga moodsa tehnilise lahendusega, mis kannaks edasi ka Eesti kui e-riigi nutikat ja innovaatilist kuvandit.

Projekti on tema hinnangul eeskätt vaja selleks, et anda Eesti välisesindajatele uus ja innovaatiline töövahend Eesti ägedal moel tutvustamiseks.

„Me tahaksime Eesti saatkondadesse välismaal tekitada sellised nurgakesed, kus on VR-prillid kogu aeg olemas ja inimesed saavad neid seal siis kasutada,“ kirjeldas Piperal.

Samasugused nurgad plaanitakse rajada ka näiteks Tallinna lennujaama, sadamasse ja Teletorni. Nii saab välismaalane endale VR-prillid pähe panna ja nii näiteks hetkega üle Tallinna vanalinna lennata ning Viru rappa või laulupeo publiku sekka reisida.

Kuna lahendus on tehniliselt keerukalt teostatav ja pigem kallis, on hange kuulutatud välja rahvusvahelisena. Praegu on lahenduse esimese faasi maksumuseks planeeritud maksimaalselt 240 000 eurot.