Meretööstuses tegutsevate ettevõtete arv on kahekordistunud 900 firmani ja kogukäive kasvanud kümne miljardi euroni, vahendas Soome rahvusringhääling Yle.

Sektori liiderettevõttes Meyer Turku laevatehases alustatud juba viienda Mein Schiff -tüüpi ristluslaeva ehitust, samal ajal on pooleli ka Tallinkile ehitatav LNG reisilaev. Turu laevatehase pikk tellimusnimekiri on andnud rohkesti tööd ka allhankijatele.

Tööstusdisainiga tegeleva ettevõtte Elomatic juht Patrik Rautaheimo rääkis Yle-le, et tõusu taga ongi Meyeri saabumine Turu laevatehase omanikuks. "Siia on tulnud kindlustunnet, sedakaudu kohtlevad kliendid Turu dokki ka hoopis teisiti kui varem," ütles ta.

250 töötajaga Elomaticu käibest annab meretööstus praegu viiendiku, kuid sektori osatähtsus on kasvamas. Koos tehnilise konsultandi teenust osutava Deltamariniga sõlmis Ecomatic juulis lepingu Saksa MV Werftiga suure ristluslaeva konstrueerimiseks. See on ettevõtete seni suurim leping.

Samal ajal teatas Soome paaditööstuste ühendus Finnboat, et Soome paatide ja jahtide eksport on rahas mõõdetuna kasvanud esimesel poolaastal 68% mulluse sama ajaga võrreldes. Välismaale viidud paatide arv kasvas aastaga 53%. Kasvu erinevus on seletatav sellega, et tellijatele anti üle ka kaks eriti suurt ja luksuslikku paati, koguhinnaga 30 miljonit eurot. Nende tellijad tulid Maltalt.

Paaditööstuse ekspordikäive küündis aasta esimesel kuuel kuul 125 miljoni euroni. Põhiturud on paadiehitajatel Skandinaavia naabrid: Rootsi ja Norra. Paadiehituses saab tööd praegu 3050 inimest.