FOTOD LENNUJAAMAST: Keeruline õhtu Adria Airwaysis: üks lennuk pöördus tagasi, teise väljalend venis tunde
Täna õhtul kell 18.15 Tallinnast Horvaatia linna Rijekasse lendama pidanud Nordica / Adria Airwaysi lennuk tõusis küll õhku, kuid suundus pärast veerandtunnist lendu rikke tõttu Tallinna lennujaama tagasi. Samal ajal Brüsselisse suunduma pidanud lennu väljumist lükati edasi kella kümneks ning viimaks teatati, et lend on tühistatud.
Rijekasse suunduva lennuki pardal olnud klient ütles Delfile kella kaheksa ajal, et reisijad on lennujaamas n-ö lõksus ja neil pole uut infot. Pool tundi hiljem sõnas ta, et reisijatele anti teada, et lennuk tõuseb taas õhku kell üheksa. Klientidele pakuti ka neljaeuroseid kuponge kohvikust söögi-joogi ostmiseks.
Selleks ajaks, kui Rijeka lennuk juba kaks korda oli teele asunud, polnud aga Adria Airwaysi Brüsselisse lendama pidanud lennuk kordagi õhku tõusnud. Esialgse info järgi asub lennuk Brüsseli poole teele kell 22.
Nordica äriarenduse juht Sven Kukemelk kinnitas Delfile, et Rijeka lennuk väljus Tallinnast, kuid veel Eesti õhuruumis olles tekkis pardakompuutril tarkvararike, mistõttu pöörduti lennujaama tagasi.
"Pardakompuuter näitas vastuolulist informatsiooni ja sellisel juhul ta lülitab ennast ise välja. Taaslülitamist tohib teha ainult maapeal ja sertifitseeritud tehnik," selgitas Kukemelk.
Kukemelk kinnitas, et mootorid töötasid ja lennuk allus kontrollile ning selline tarkvararike ei ole reisijatele ohtlik, kuid tehas on ette näinud, et sellises olukorras tuleb maanduda lähimas lennujaamas.
"Lennuk maandus turvaliselt, probleeme ei olnud," kinnitas Kukemelk. "Tehnikud kõrvaldasid probleemi, mille jaoks oli tegelikult vaja teha ainult üks restart, süsteemid taastusid täielikult ja lennuk väljub uue aja järgi kell üheksa õhtul." Kell 21.13 lennuk väljuski.
Kukemelk nentis, et algselt kella veerand seitsme ajal väljunud lennuk oleks saanud uuesti õhku tõusta tegelikult ka varem, kuid pardal olnud meeskonna puhkeaeg oleks uuesti teele asudes n-ö lõhki läinud, mistõttu tuli kohale kutsuda varumeeskond ja see võttis natuke aega.
Tallinnas on lennufirmal nimelt alati olemas tagavarameeskond, keda saab sellistes olukordades välja kutsuda – välismaa lennujaamades oleks sarnast olukorda ettevõttel lahendada aga väga keeruline.
Brüsseli lennukist rääkides ütles Kukemelk, et selle tiivulise pagasiruumi ukse indikaator ei tööta, mistõttu ei saa kindel olla, et uks lennu ajal lahti ei lähe. Tehnikud tegelesid probleemi lahendamisega ja lootuste järgi pidi lennuk õhku tõusma kell kümme, kuid viimaks teatati, et see lend ei välju.