Konkurentsiamet viis läbi põhjaliku mootorikütuste jaeturu analüüsi. Enamus koondumisi saavad loa 30 päeva jooksul, kuid sel korral alustas konkurentsiamet täiendava menetluse. See on lühikese aja jooksul juba kolmas koondumine kütuste jaemüügisektoris ning seega turu kontsentratsiooni tase on viimasel ajal tõusnud. Konkurentsiamet pidas vajalikuks kontrollida ka seda, et üheski lokaalsel piirkonnas ei tekiks koondumise tulemusena konkurentsiprobleeme.

Konkurentsiameti roll on kontrollida, et ettevõtete ühinemiste ja omandamiste tulemusena konkurentsiolukord oluliselt ei kannataks. Konkurentsiamet peab koondumise keelama, kui selle tulemusena konkurentsiolukord oluliselt kahjustuks, kusjuures konkurentsiolukord kahjustub siis kui koondumise tulemusena tekib või tugevneb turgu valitsev seisund.

Käesolevas koondumises Circle K omandas osa Premium 7 ettevõttest ning teenindusjaamadest. Koondumise tulemusel kasvas Circle K turuosalt Eesti suurimaks mootorikütuste jaemüüjaks.

Konkurentsiamet andis koondumisele loa, sest jaekütuste turule jäävad tegutsema kolm suuremat konkurenti ja hulgaliselt väiksemaid turuosalisi. Nemad suudavad osutada piisavat konkurentsisurvet, et Circle K ei saaks tegutseda sõltumatult konkurentidest ja ostjatest.

See koondumine osundab selgelt üldisele tendentsile – turgude kontsentratsioon kasvab ning kasvamiseks omandatakse juba turul tegutsevaid ettevõtteid. Selliste koondumiste puhul tuleb turuolukord eelnevalt hästi selgeks teha, et välja selgitada, kas Konkurentsiametilt koondumise loa saamine on tõenäoline.

Eelkõige tasub olla tähelepanelik, kui koondumise tulemusena kasvatakse turuliidriks või ühine koondumise järgne turuosa võib jääda vahemikku 35-40%. Kui turuosa on selles suurusjärgus või suurem, siis peab üsna detailselt hindama, kas koondumise tulemusel võib tekkida või tugevneda turgu valitsev seisund. Kui koondumise tulemusena tekib turgu valitsev seisund, siis koondumise loa saamine võib olla võimalik, aga keelamine on pigem tõenäolisem. Teisalt, tasub ka alati silmas pidada seda, et turuosade arvutamisele eelneb turumääratlus. Ettevõtjad opereerivad tihti segmendiosadega – mõnes segmendis võib ettevõtte osa olla väga suur, aga see ei pruugi veel tähendada suurt turuosa. Seega ka suurte turuosa numbrite puhul tasub analüüsida loa saamise võimalusi.