Hanjin Shipping paljus läinud kuul pankrotikaitset ning Hyundai Merchant Marinel on käimas võlausaldajatega võlarestruktureerimise programm. Mõlemal on vaja tugevat partnerit ja maailma suurim laevandusfirma Maersk Line võib olla ainus kellel on raha ülevõtmise teostamiseks, ütles Jefferese transpordianalüütik David Kerstens.

„Turuliider Maersk osaleb kindlasti sektori konsolideerumises. Nad peavad seda tegema,“ ütles Kerstens. „Maerski jaoks on ülevõtmisvõimalused piiratud, kuna enamus konteinerliine on juba allianssides või kuuluvad perefirmadele ehk on valitsustele kuuluvad. Kõige tõenäolisem on stsenaarium, mille kohaselt Maersk võtab üle Hyundai ja Hanjini varad.“

Hyundai Merchanti üleilmne turuosa on umbes 2% ja Hanjin Shippingul 3%. Maersk Line’i turuosa on 15%.

VesselValue hinnangul on Hanjini Shippingu laevad väärt umbes 1,4 miljardit dollarit, kirjutab Bloomberg.