Suurima turuosa omanik on Eesti Pagar AS, järgnevad Leibur AS, Cristella VT OÜ, Vaasan Baltic AS ning Hagar AS. Suurim kasvaja pagaritööstustest oli Lameleib OÜ, Ilus Asi OÜ ja Maranol OÜ, suurimad kahanejad Kuld OÜ, Mahe Pagar OÜ ja BER OÜ.

Kokku on Eesti turul 169 pagaritööstust, neist 135 on märkinud selle oma põhitegevuseks. Kolme viimase aasta võrdluses ettevõtete arv turul kasvas 2014. aastal ligi 8 % võrra ja 2015. aastal 3,7 % võrra. Eesti ettevõtluse kogupildiga võrreldes moodustas turuosaliste summaarne müügitulu mullu 0,32 % kõigi Eesti ettevõtete summaarsest müügitulust, mis on sisuliselt sama kui aastal 2014.

Suurimat turuosa omava Eesti Pagar ASi turundusspetsialist Maria Martin nendib, et seis Eesti pagaritööstuse turul on üldjoontes hea, Eesti Pagar lõpetas möödunud aasta positiivsete tulemustega ning ootab sama head tulemust ka tänavuselt.

„Võib öelda, et tarbijad armastavad endiselt leiba ja saia ning oodatakse traditsiooniliste maitsete säilitamist, kuid nende kõrvale ka uusi ja huvitavaid tooteid. Tarbija on muutunud teadlikumaks ning oskab otsida tervislikumaid tooteid. Praegu on väga aktuaalne täisterajahu kasutamine pagaritoodetes,“ märgib Martin.

Pagaritööstustest 23,1% omasid Krediidiinfo AS poolt välja antavat Eduka Eesti Ettevõtte reitingut (AAA,AA või A). Kõigi Eesti ettevõtete hulgas oli vastav näitaja 39,8%, seega on vaadeldaval turul vähem tugeva reitinguga ettevõtteid kui Eestis keskmiselt.

Pagaritööstustest olid suurimad maksumaksjad Kalev AS, Fazer Eesti AS, Eesti Pagar AS, Leibur AS ja Keila Tarbijate Ühistu. Suurimad tööandjad olid Kalev AS, Leibur AS, Keila Tarbijate Ühistu, Eesti Pagar AS ja Jõgeva Majandusühistu.

Artikkel on koostatud Krediidiinfo AS Turuülevaate „Pagaritööstused 2015“ andmete põhjal.

Jaga
Kommentaarid