Nokiani Vsevoložskis Venemaal asuva tehase retseptid enda kätte saanud Aamulehti paljastas, et Nokiani spetsiaalse Põhjamaade rehvi Hakka Black ja Kesk-Euroopa turule toodetava tavarehvi zLine kummisegu koostis aastatel 2010-2013 oli täpselt sama. Samuti kasutati ühesuguseid retsepte mitme teise Nokia tippmudeli ja tavarehvi valmistamisel - näiteks i3, Nordmani ja Hakka H mudelite puhul. Kattusid ka rehvimustrid.

Samas on Hakka Blacke müüdud Soomes ja teistes Põhjamaades ligi 30% kallimalt kui zLine'i rehve. Aamulehti hinnavõrdluses maksid neli 17-tollist 225/45 Hakka Blacki kokku 750 eurot, samas mõõdus zLine'd aga 523 eurot.

Vsevoložskis toodab Nokian Renkaat enamiku sõiduautorehvidest. Muu hulgas toodetakse ka Euroopa turgudele.

Teolt tabatud Nokian teatas, et tõesti, mõned retseptid kattusid varasematel aastatel, aga nüüd enam nii ei tehta. "Oleme kasutanud mõnes Kesk-Euroopa tootes sama kummisegu, sest need on Kesk-Euroopa tingimustes hästi töötanud," ütles Aamulehtile firma turundusjuht Antti-Jussi Tähtinen.

Tähtinen sõnas, et firma pole eksitanud oma kliente Soomes ning Soome tarbijad on saanud Hakka-rehvisarja ostes nimelt Põhjamaade tingimusteks disainitud ja valmistatud rehvid.

Nokiani teatel on alates 2014. aastast retseptid erinevad.

"See on puhas tarbijate petmine," ütles Soome rahvusringhäälingule Yle Nokian Renkaat Soome ametiühingujuht Petri Sorvali. "Otse öeldes läheb ära tahtmine tulla hommikul tööle sellisesse firmasse."

Aamulehti juhtis ka tähelepanu, et Helsingi börsil noteeritud ligi 40% käibest Põhjamaadest teeniv Nokian Renkaat on väga kasumlik ettevõte: viimasel viiel aastal on kasum küündinud üle 10% käibest, kohati isegi 20 protsendini käibest. Suurte konkurentide Michelini, Bridgestone'i ja Continentali kasum jääb aga enamasti 5-10% vahele käibest.