Sellal kui Tallinna Sadam otsis laevaehitajaid, kes kahe aastaga neli parvlaeva ehitaks, oli Rauma dokk parajasti suures hädas. 2013. aastal lõpetas Raumas tegevuse võlgades Korea laevaehitaja STX ja koondas 600 töötajat. Rauma linn ostis doki korealastelt 18 miljoni euroga, samal ajal käivitus seal ka uus, Soome ärimeeste oma ettevõte Rauma Marine Constructions (RMC).

Pealehakkamisele lisaks oli aga hädasti vaja tellimusi. Sestap tegi RMC kolmanda laevaehitusettevõttena pakkumuse Tallinna Sadama parvlaevade ehitamise konkursile, pakkudes tehase juhi Heikki Pöntyneni sõnul poolakatega samaväärset hinda.

"Pakkumused ei olnud otse võrreldavad, sest sisaldasid erinevaid elemente," ütles Pöntynen. "Saab aga öelda, et RMC pakkumus oli Remontowa omaga võrreldes väga konkurentsivõimeline, kui vaadata kogumaksumust ja ka seda, kuidas on täidetud kvaliteedinõudmised parvlaevadele."

Tallinna Sadama toonane juhtkond eelistas aga poolakate pakkumist, mis sest, et Remontowal olid parasjagu käed-jalad teiste tellimustega tööd täis ning Rauma seisis jõude.

Nüüd, kaks aastat hiljem, on Rauma tellimustega koormatud, vahendas Soome rahvusringhääling Yle. Seni hoidis dokk end vee peal parvlaevade ja jäämurdjate ümberehituste ja hooldustöödega; muu hulgas oli Raumas aastavahetusel ümberehitustöödel Tallinki Silja Serenade ja Silja Symphony.

Uuest aastast algab esimese uue laeva ehitus, kui Taani firmale Mols-Linien ehitatakse 158-meetrine ja 68 miljonit eurot maksev reisiparvlaev. Ühiste kavatsuste leping on sõlmitud Soome kaitseministeeriumiga, kes tahab Raumalt tellida neli laeva mereväele.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena