Võrkturundusfirma liikmeks astunud naisel tuleb iga kuu vastu tahtmist oma raha firma kontole loovutada.

Seni peaasjalikult kohvitoodete otsemüüjana tuntust kogunud Zinzino on ühtlasi tegev ka kalamaksaõliäris. Idee on lihtne nagu võrkturunduse puhul ikka - leia keegi, keda võiks äri kõnetada, inimene, kel on tervisehäda või inimene, kel on soov teenida. Räägi võimalikest tulevikuperspektiividest ning tee toodete näol kingitusi. Nii kasvab sinu alla võrgustik, kes kõik suurendavad sinu sissetulekut.

Selle orki astus ka Terje (nimi muudetud), kelle sõbranna ta ära tinistas. Kõik algas pihta „tasuta" kodusest veretestist, mis saadeti testimiseks Norra. Tulemused, mis tagasi tulid, maalisid potentsiaalse uue kliendi tervisest kehva pildi - vajalike rasvhapete protsent olla organismis kriitiliselt madal. Mõistagi oli sellisel hetkel ainuke lahendus turgutust saada Zinzino õlidest, millele apteegis pakutav ligilähedalegi ei küündi.

Kuigi uus klient tegi kõik algusest peale kaasa vaid sõbrannale vastu tulles, mitte isiklikust huvist, sõlmis ta lepingu. Olgu peale, mõtles ta.

Tarbijakaitseameti teatel on Zinzinoga seoses üksnes sel aastal olnud kaheksa kaebust. Tüüpilised pöördujate probleemid on seoses taganemisõiguse kasutamisega ning jätkutellimusest loobumisega. Probleem on ka see, et tellimusega liitudes ei öelda, et liitutakse tähtajalise tellimusega.

Selliselt toote ostnud tarbijad ei ole alati teadlikud, kes on kauplejaks ning kus kaupleja asub, mis võib osutuda probleemiks kui tarbija soovib esitada pretensiooni või kasutada 14-päevast taganemisõigust väljaspool äriruume sõlmitud lepingu puhul.

Millised on tarbija õigused ja võimalused otsemüügifirmadega tekkivate probleemide lahendamisel, seda loe homsest Eesti Päevalehest.