„Toidukulu inimeste eelarves kogu aeg väheneb ning tervisekulutused pidevalt kasvavad, kuid nad on omavahel otseselt seotud,“ ütles majandusanalüütik Kristjan Lepik. „Tervisekulutuste kasvamise probleem on väga tõsine, raha raviks ei jagu. Terviseprobleemide ennetamiseks on teine võimalus toit. Kui tehnoloogia abil kõigile personaalne toidukaart luua, oleks meil tervise parandamiseks tohutud võimalused. Meie väga suur võimalus on muuta toit meile sobivamaks.”

„Me mõõdame eluiga, aga me peaksime mõõtma tervena elatud aastaid, vanadus peaks olema väärikas,” sõnas Kristjan Lepik. „Toitumine on nagu ettevõtluski, kultuuriline õpe – see on väga pikk protsess. Maailmas on targalt toitumine kasvav, kuid see on alles õppimise protsess. Kõik algab lapsepõlvest: koolilõunatelt kokkuhoidmine on tulevane meditsiinikulu – sellelt ei tohiks kokku hoida.”

„Toiduvaldkonda mõjutavad muutused majanduses. 19. sajand oli meistrite ajastu, 20. sajand oli korporatsioonide ajastu, siis 21. sajand on võrgustiku ajastu,” märkis Kristjan Lepik. „Jäik korporatsioonide ajastu hakkab läbi saama. Võrgustumine tähendab ettevõtete ja inimeste omavahelist koostööd. Koos tehtud asjadel on mõjuvõim palju suurem. Eesti eelis on paindlikkus ja väiksus. Me saame pakkuda tooteid ja teenuseid toetudes võrgustikule.”

„Maailmas kasvab meeletu kiirusega fast casual food, sest ta on fast foodist tervislikum,” ütles Kristjan Lepik. „Ökotooted on paljudele kõrgema hinna tõttu kättesaamatud, kuid see ongi võrgustunud ühiskonna väljakutse, kuidas seda kättesaadavaks muuta. Londoni kesklinnas on järgmine mets 3,5 tunni kaugusel, meil 20 minuti. Meie saame pakkuda tulevikutoitu ja seda eksportida.”

Valdkonna spetsialistid arutlesid tänasel Rimi konverentsil „Mida Eesti sööb?“, millises suunas liiguvad inimeste toitumisalased teadmised, missugused on tervisetrendid ning kuidas see kõik paistab välja tarbija ostukorvis. Konverentsi avas maaeluminister Urmas Kruuse, modereeris Vladislav Koržets, sõna võtsid HKScan turundusjuht Anne Mere, terviseekspert Kristjan Port, majandusanalüütik Kristjan Lepik, Eesti hinnatud kokad ja teised oma ala asjatundjad.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena