Tele 2-le tagastatud uued telefonid tõid pirakaks kasvanud inkassonõuded
Möödunud detsembris sõlmisid Tele 2 ja klient telefonitsi müügilepingu. Klient soetas kolm telefoni ja kolm Tele 2 numbrit. Ostuhinna tasumine oli antud juhul seotud lepingu täitmisega - ehk et klient ei pidanud midagi telefonide eest maksma, kuid astus liikmeks ja sai telefonid n-ö tasuta kätte.
Tarbija tagastas telefonid viie päeva jooksul kauplejale ja teatas soovist lepingust taganeda. Telefonid vaadati vastuvõtmisel üle ning puudusena tuvastati ühe kilekoti puudumine, mille maksumuse - 5 eurot - tarbija ka hüvitas.
Jaanuari algul saadetud kahe sõnumiga teatas Tele 2 tarbijale, et seadmete hooldustööd on lõppenud ja telefonid on tarbijale üleandmiseks kaupleja esinduses valmis pandud. Tarbija selgituste kohaselt ei olnud ta mingeid hooldustöid tellinud.
Seejärel sai klient telefoni teel Tele 2 teada, et telefonilt on leitud välised kahjustused ja tarbijal tuleb hüvitada telefoni väärtuse vähenemine. Juulis sai tarbija Julianus Inkasso OÜ kaudu teada Tele 2 nõudest, mis koos inkassoteenusega oli kasvanud juba 389,42 euroni. Nõue põhineb Tele 2 esitatud esialgsel arvel, mis sai esitatud veebruaris ja oli summas 300 eurot.
Tele 2 on selgitanud, et tarbija tagastatud telefonid saadeti hooldusfirmasse, kus tuvastati telefonide korpustel kriimud. Hooldusfirma pakkumuse kohaselt oli taastamisväärtus iga telefoni kohta 120 eurot.