Nn automaks põhineb autode CO2 emissioonil, ning on võrdelises suhtes sellega, kui palju konkreetne auto heitegaasidega keskkonda saastab. Kui antud näitaja puudub, määrab lisatasu suuruse sõiduki mootori võimsus kilovattides.

Sellega seoses joonistub välja ka antud hinnastamise põhimõtte suurim kitsaskoht. Näiteks ei olnud maanteeameti taustakontrolli kasutades näha 1997. aasta Volkswagen Passati CO2 emissiooni näitajaid, mis tähendab, et selle auto puhul lähtutakse lisatasu määramisel mootori võimsusest, mis on antud juhul 74 kW. Kilovatipõhine lisatasu oleks selle auto puhul 36 eurot.

Täpselt sama võimsusega 1998. aasta Volkswagen Golfi puhul on aga CO2 heite suuruseks märgitud 202 g/km, mis tähendab, et maksumuudatuse järgi tuleks selle auto omanikuvahetuse lisatasuna maksta riigile ligi 400 eurot.

Näiteks 1100 eurot maksva Volkswagen Golfi puhul tuleks lisaks auto hinnale riigile maksta esmase registreerimise puhul koos 130-eurose riigilõivuga kokku 528 eurot ja omanikuvahetuse puhul koos 61-eurose riigilõivuga 459 eurot, mis on ligi pool sõiduki enda hinnast.

Alljärgnevas tabelis välja toodud automudelid on valitud maanteeameti 2015. aasta järelturu kokkuvõtte põhjal ning tegemist on eelmise aasta kõige populaarsemate kasutatud autodega. Iga automudeli puhul on tabelisse märgitud järelturu kõige populaarsemad väljalaskeaastad.

Tabelis märgitud mootori võimsus on valitud vastavalt sellele, millise mootoriga autod on müügikeskkonnas Auto24.ee tänase seisuga kõige populaarsemad vastavalt sõidukite aastakäikudele. Ka tabelis välja toodud kasutatud autode ligikaudsed hinnad vastavad Auto24.ee tänastele hindadele.