Vaatamata hilinemisele on Airbalticu avalike suhete osakonna asepresidendi Janis Vanagse sõnul tegemist maailma kõige modernsema lennukiga, millest paremat ei leidu kusagil mujal. „Lennuk on vaikne, keskkonnasäästlikum ja avaram. Istmete vaheline ruum on terves lennukis vastav äriklassi standardile ning aknad on 26% suuremad kui muidu.“

„Mootor on pärit Ameerikast, tiivad tulid Põhja-Iirimaalt ja kogu lennuk pandi kokku Kanadas. Me ostame kokku 20 lennukit ja nad maksavad kokku 1,5 miljardit dollarit. Tegemist on Balti riikide siiani suurima investeeringuga. Raha tuleb meie osanikelt ja investoritelt ning lisaks plaanime me ka 80% summast laenata," rääkis ta.

Selleks, et laenu saada süstiti ettevõttesse 80 miljonit Läti maksumaksja raha ja lisaks toetas firmat saksa investoritelt saadud 50 miljonit. Airbalticu tegevjuht Martin Gauss ei teinud selle aasta veebruaris Ärilehega vesteldes lennufirma negatiivsest omakapitalist saladust. 132 miljoni eurone rahasüst läks omakapitali positiivseks pööramiseks, et firma oleks krediidikõlblik ka tulevase laenuandja silmis.

Vanagsi sõnul otsib Airbaltic nüüd strateegilist investorit. „Me tahame kasvada ning suurendada reisijate arvu ja jõuda Tallinnast edasi,“ ütles ta. „Euroopast väljas asuval investoril saaks olla kuni 49% osalus, aga Euroopa Liidu siseselt saab osalus olla suurem.“

„Järgmine lennuk valmib selle aasta sees ning igal järgneval kolmel aastal tuleb välja kuus uut lennukit. Täna tiirutasime Eesti kohal, kuid homme sõidab CS300 juba Riiast Amsterdami, esimene lend Tallinnast väljub ka juba sellel kuul.“

Parvlaeva Leigeri saatus on tema sõnul välistatud. „Bombardieril on lepingus karmid karistused lennukite hilinemise korral, kuid seda summat ei saa me avalikustada. Nii palju võin lubada, et meil on hea leping. Me oleme kindlustanud, et kõik saabuks õigel ajal, ka selle aluse praegu saime me õigel kuupäeval.“

„Meie eesmärk on ühendust parandada, sest see ei ole normaalne, et Euroopa Liidus tuleb võtta kaks lendu, et sihtkohta jõuda. Kõik sõltub sellest kui palju eestlased sõidavad, kui soovitake uut sihtkohta, siis me leiame ka lahenduse.“

„See lennuk on disainitud tihedaks graafikuks, kuid esimestel kuudel hoiame me tagasi: testime ja kontrollime seadmeid. See on standardpraktika, et alguses ei kasutata ära lennuki täispotentsiaali. Uusi lennukimudeleid ehitatakse iga 30 aasta tagant, Boeing tuli 80ndatel ja Bombardier CS300 tuli praegu. Me oleme nüüd need, kes lendavad kõige uuema masinaga,“ ütles ta.