Parkats töötab selliselt, et parkimiskorraldaja istub autos ja sõidab mööda tänavat. Auto katusel olevad kaamerad loevad numbrimärke ja autosse paigaldatud tarkvara abil tuvastatakse, kas sellise numbrimärgiga autol on parkimisluba olemas või mitte. Kaamerad suudavad numbrimärke lugeda nii varavalges kui õhtupimedas. Ja kui mingil põhjusel pole numbrimärk arvuti poolt loetav, siis teeb töö ära Parkatsit juhtiv inimene.

„Kui testisime robotkontrolöri Tallinna vanalinnas Müürivahe tänaval, siis kulus Parkatsil 30 auto kontrollimiseks minut, aga inimene teeb selle töö ära umbes 15 minutiga,“ selgitas Ühisteenuste parklate müügi- ja linnaparkimise juht Martin Tubalkain.

„Parkats on oluliselt tõstnud parkimiskontrollide efektiivsust. Tallinnas kasutamise kogemus näitab, et masinaga teeb ära ligikaudu nelja parkimiskorraldaja töö,“ lisas Tubalkain.

Kuna uute parkimiskorraldajate leidmine on üpriski keeruline, siis aitab selline masin tema sõnul ka töökäte puudust leevendada.