„Olime söömas, kui teadet kuulsime. See oli ainus kord, kui laeval tualettide mittetöötamisest teatati,“ rääkis naine Iltalehtile.

Laev alustas teed Tallinna suunas kell pool seitse ja inimesed oletasid, et tualetiprobleem on lahendatud. Tund enne rootsi lauas einestamise aja lõppu sulges laeva personal veinikraanid.

„Inimesed ärritusid sellest nii palju, et kraanid tuli uuesti avada. Laeva personal mõtles ilmselt veini joomist piirata, sest tualetid ei töötanud,“ arvas naine.

Soomlanna käis vaatamas lauljate esinemist ning vähemalt need üldkasutatavad tualetid, kus naine käis, õhtu jooksul töötasid.

Probleemid jätkusid aga hiljem kajutis.

„Õhtul, kui läksime kajutisse, märkasime, et tualett ei tööta ja dušist ega kraanist ei tule üldse vett. Võtsin oma isa kajutivõtme ja läksin infosse. Nõudsin uut kajutit, sest seal ei saa ju ilma tualetita olla,“ rääkis naine.

Soomlannat pani nördima laeva personali suhtumine.

„Infos pahandas naine minu peale, sest mul ei olnud oma kajutivõtit, vaid isa oma. Ta ähvardas mind isegi laevapolitseiga, kui ma ei too kohale oma isa ja kajutikaarti.“

Naine tõi kajutist isa ja oma võtmekaardi. Siis nõuti infosse kohale ka pereema ja naise õde, kes olid samuti kaasas.

„Rääkisime, et oleme tõesti väsinud ja nõudsime ainult teist töötavad kajutit. Pika punnimise peale see õnnestus. Uues kajutis töötas tualett normaalselt.“

Soomlannat hämmastab, kui halvasti personal laeval asju ajas.

„Tualetiprobleemidest teavitati vaid ühe korra ja kui me selle kohta kaebasime, ütles personal, et ärge virisege, nad ei saa midagi teha. Nad esindavad ometi laevafirmat ja see klienditeenindus oli kohutav!“

Soomlanna kuulub Silja Line’i püsiklientide hulka ega ole varem kunagi Silja laevadel nii halva teenindusega kokku puutunud.

„Äsja remonditud laeva personal sajatas ka ise laeva ja teatas, et nemad ei vastuta millegi eest. Nad isegi ei vabandanud probleemide pärast. Järgmisel korral reisin kindlasti teise laevafirmaga või lähen Tallinna lennates.“

Soomlanna rääkis laeval ka teise reisijatega ja ilmnes, et kõigil ei läinud nii hästi kui nende perel.

„Vestlesin kahe vanema naisega ja nende kajutis ei olnud tualett töötanud kogu reisi vältel. Neile ei olnud antud ka uut kajutit, nii et nad pidid käima üldkasutatavates tualettides. Neile tekitas see probleeme, sest tualettidesse ei ole korralikke viitasid.“

Samuti väitsid mitu reisijat, et laevas levis ka jube hais, kuna ühiskasutatavad tualetid said liiga suure koormuse.

Tallinki kommunikatsioonidirektor Marika Nöjd kommenteeris lehele, et öösel tekkinud probleeme tualettidega märgati reede päeval.

Nöjd selgitas, et seoses laeva renoveerimisega uuendati ka väljakäike ning mingil põhjusel ei töötanud uued tualettruumid laeva vaakumsüsteemiga ning need ei olnud sünkroonis. "Tualette küll testiti enne reisi, aga reisijate rohkuse tõttu läksid mõned neist rivist välja," lisas Nöjd.

Samuti olevat olukorda halvendanud plastiktopsid, mida ilmselt reisijad olevat samuti klosetist alla visanud ning mis tekitasid ummistusi. Eksperdid loodavad reede jooksul probleemid lahendada ning pärastlõunase seisuga pidid Tallinki esindaja sõnul tualetid töötama.

Laeva sõiduplaani probleemid ei ole mõjutanud ning alus lahkus reedel Tallinnast õigeaegselt ja sõidab õhtul tagasi Tallinna.