„Üks oluline aspekt on meeskonna väljaõpe eriolukordadeks. Sellistel puhkudel katsetatakse alati ka kiirvalvepaadi veeskamist,“ rääkis Padar. „Veeskamise ajal viibisid Leigri pardal ka kiirpaadi veeskamissüsteemi (Taaveti) valmistajatehase esindajad. Katsetuse käigus lakkas ootamatult töötamast veeskamissüsteemi pidurdussüsteem. Paat vette ei kukkunud, vaid puutus nurgaga kaid. Paat on kasutuskõlblik.“

„Sellistel katsetustel ongi mitu mõtet,“ rääkis Padar. „Esiteks, et meie meeskond õpiks ja harjutaks erinevaid süsteeme sujuvalt kasutama ja teiseks, et ilmneksid võimalikud vead, mille korda tegemist saame nõuda garantii ajal.“

Leigri sõitmise ajal selgusid tõrked liftiga, ütles ta. „Ootame garantiid teostavat ettevôtet Eestisse lifti seadistama. Päris lõplikult pole laev veel sisustatud - lisame silte ja viitasid, prügikaste ja tuhatoose.“

Leigeri lift