Eelmise aasta alguses tehtud uuringus leiti, et naistele suunatud tooted maksavad keskmiselt 37 protsendi võrra enam kui sama kategooria meestele suunatud tooted, kirjutab The Guardian.
Nende toodete hulgas on nii mänguasju kui ka erinevad ilutooteid, kusjuures raseerijad on üks tootekategooriaid, kus hinnavahe oli eriti suur - tihtipeale maksavad nn naiste raseerijad oluliselt rohkem vaid selle tõttu, et on sinise asemel roosaks värvitud.
Inglismaa jaemüügikett Tesco küsis viit kaheteralist raseerijat sisaldava roosa paki eest varem 1 naela (1,18 eurot), samas kui täpselt sama toodet sisaldav siniste raseerijate pakk maksis poole vähem.
Pärast seda, kui leiboristide esindaja Paula Sherriffi eestvedamisel võeti kasutusele toidupankadega seotud annetuskastid, kuhu kogutakse erinevaid vajalikke hügieenitooteid, avaldati Tescole suurt survet, et pood nn naiste raseerijate hinda vähendaks.
Tesco tootejuht põhjendas esialgu meestele mõeldud raseerijate madalamat hinda sellega, et kuna meestele suunatud raseerijaid ostetakse oluliselt suuremates kogustes, vähendab see ka toote omahinda. Samas möönas Tesco esindaja, et poeketi soov ei ole kuskilt otsas soolist ebavõrdsust süvendada.
Pärast põhjalikku kaalumist otsustas Tesco viia ka naistele suunatud raseerijad samale hinnatasemele, kus meestele suunatud tooted on seni püsinud: ka roosade raseerijate hind on nüüdsest 10 senti (12 eurosenti) tüki kohta.