Tarbijakaitseametilt e-poe kohta uurides selgus, et tarbijavaidluste komisjon otsustas tarbija taotluse saada poelt kogu raha tagasi jätta rahuldamata.

Tarbijakaitseameti kommunikatsiooniekspert Pille Kalda sõnul pöörduti 2016. aastal kuuel korral ameti poole selgitustaotlustega, et küsida oma õiguste kohta seoses ostuga OX Eesti OÜ peetava 01.ee veebpoest.

"Küsimusi on nii kaubale pretensiooni esitamise õiguse ja kauba kättesaamise kohta. Lisaks on laekunud kolm avaldust tarbijavaidluste komisjonile. Eelmenetluse raames on kaupleja alati oma seisukoha tarbijakaitseametile edastanud," ütles Kalda.

01.ee esindaja Eugene Savitsky sõnul suhtleb pood aktiivselt tarbijakaitseametiga, kui neile päring tuleb, ning aja jooksul on olnud lahendeid nii kaupluse kui ka kliendi kasuks. "Kõik lahendid, mis on olnud kliendi kasuks, oleme ka täitnud," kinnitas Savitsky.

Kõnealuse fotoaparaadiga seoses märgib Savitsky, et klient oli fotokaamerat juba kasutanud ja kauplejal on õigus nõuda kauba väärtuse vähenemist seda kasutanud tarbijalt.

"Nii oli ka selle fotoaparaadiga, pakkusime kliendile 80% ulatuses summa tagastamist, sest uuena seda kaupa enam müüa ei olnud võimalik. Kuid klient ei võtnud meie pakkumist vastu ning nõudis edasi 100%-st tagastust," selgitas ta.

"Seepärast ootasime kliendi poolset nõustumist või edasist tegutsemist. Meie avaldasime oma positsiooni suvel kahes kirjas. Tänaseks on klient saanud juba 80% ulatuses raha tagasi," lisas Savitsky.