Möödunud aasta mais tegi Maria (nimi muudetud) Mustakivi kaubanduskeskuses asunud mööblipoest Bonum Mööbel tellimuse voodi ja kahe öökapi ostmiseks ning tasus poes nende eest sularahas 1031,24 eurot. Kauba tarneajaks lepiti kokku 16 nädalat.

Kui oktoobriks veel mööblit saabunud ei olnud, soovis Maria lepingust taganeda ja küsis raha tagasi. Pood vastas toona, et raha tagastatakse hiljemalt 30 päeva jooksul vastavalt võlaõigusseadusele.

Tänaseks pole Maria kätte saanud ei mööblit ega raha. Kauplust enam füüsilisel kujul pole ning Bonum Mööbel tegutseb tänasel päeval vaid internetis.

Maria pöördus tarbijavaidluste komisjoni poole, et kauba eest tasutud raha tagasi saada. Komisjon püüdis saada poelt selgitusi, ent asjatult. Pood ei reageerinud ka kutsele tulla komisjoni istungile end kaitsma.

Tarbijavaidluste komisjon otsustas kohustada poodi tagastama Mariale kogu ostusumma 30 päeva jooksul.

Tarbijavaidluste komisjoni otsus
Komisjon, olles uurinud asja materjale ja tõendeid, leiab, et Tarbija avaldus tuleb rahuldada alljärgnevatel põhjendustel.


Vaidlus puudub selles, et poolte vahel oli müügilepingust tulenev õigussuhe ning tegemist on tarbijalemüügiga. Asja müügilepinguga kohustub müüja andma ostjale üle olemasoleva, valmistatava või müüja poolt tulevikus omandatava asja ning tegema võimalikuks omandi ülemineku ostjale, ostja aga kohustub müüjale tasuma asja ostuhinna rahas ja võtma asja vastu.


Esitatud tõenditest ilmneb, et tarbija täitis oma lepingulise kohustuse ning maksis mööbli eest kokku 1031,24 eurot. Seega oli kaupleja kohustatud müügiesemed tarbijale õigel ajal üle andma. Kaupleja oma kohustust täitnud ei ole. Lepingust taganemiseks peab esinema müüjapoolne oluline lepingu rikkumine. Käesoleval juhul oli tegemist olulise lepingurikkumisega, kuivõrd tarbija jäi ilma mööblist, mille eest oli ta maksnud, ja mida oli õigustatud saama lepingus kokku lepitud ajal. Seega on tarbija õigustatud lepingust taganema ja nõudma mööbli eest tasutud 1031,24 euro tagastamist.


Kaupleja tarbijale saadetud kirjast ilmneb, et ta tunnistas tarbija pretensiooni ning lubas esitatud nõude täita, kuid faktiliselt seda ei teinud. Lähtudes eeltoodust tuleb avaldus rahuldada. Kauplejal tuleb tagastada tarbijale mööbli eest

tasutud 1031,24 eurot.