Teliast antud asendustelefon tõi kliendile sadu eurosid suure kahjunõude
Tarbijavaidluste komisjoni pöördus Telia klient, kelle ostetud mobiiltelefon vajas remonti. Remondi ajaks Teliast antud asendustelefoni ekraanile tekkis mõra, mida klient väidetavalt ise ei tekitanud. Kuna Telial ei õnnestunud komisjonis tõendada kliendi süüd, nõustuti komisjoni otsusega nõudest kliendi vastu loobuda.
Tarbija viis Teliast ostetud mobiiltelefoni remonti esimest korda 2016. aasta juunis. Telefoni remondis olemise ajaks andis Telia kliendile asendustelefoni.
Teistkordselt viis tarbija mobiiltelefoni remonti 2016. aasta juulis. Ka sel korral anti tarbijale remonttööde teostamise ajaks asendustelefon.
Asendustelefoni seisukord fikseeriti remondi- ja hooldustööde kokkuleppes. Vastavalt kokkuleppele oli asendusseadmel all paremas servas väike täke. Kaks päeva pärast asendusseadme saamist helistas tarbija kauplejale ning teatas, et asendustelefoni ekraanile on kogu selle ulatuses tekkinud mõra, kuigi tema pole telefoni füüsiliselt vigastanud.
Nädal pärast teate edastamist tagastati tarbijale tema hoolduses olnud mobiiltelefon ning tarbija tagastas kauplejale mõranenud ekraaniga asendustelefoni.
Asendustelefon saadeti vastavalt kaupleja ja tarbija vahelisele remondi- ja hooldustööde kokkuleppele hoolduspartnerile.
Hoolduspartneri hinnangul on asendustelefoni remonttööde maksumuseks 360 eurot. Tarbija on seisukohal, et asendustelefoni ekraani kahjustumist tema põhjustanud pole, mistõttu soovis klient tarbijavaidluste komisjonile esitatud avaldusega, et kaupleja loobuks tema vastu suunatud nõudest summas 360 eurot.
Telia vastuväited tarbijavaidluste komisjonis
Telia vaidles tarbija nõudele vastu ja leidis, et tarbija on allkirjastanud remondi- ja hooldustööde kokkuleppe, mille kohaselt võib kaupleja kliendilt nõuda kahjuhüvitist asendusseadme kahjustumise korral.
Telia sõnul on nad puudusest mõistliku aja jooksul tarbijale teada andnud ning seetõttu ollakse seisukohal, et mobiiltelefoni ekraani kahjustumise on siiski põhjustanud tarbija.
Nimelt on Telia ja tarbija vahel sõlmitud remondi- ja hooldustööde kokkuleppes märgitud, et asendustelefonil on alla paremas servas väike täke. Tarbija poolt tagastatud asendusseadmel oli aga tuvastatud kaupleja tehniku poolt ekraani mõranemine algusega alt vasakust servast. Oma seisukohtade kinnituseks on kaupleja komisjonile edastanud ka fotod telefonist. Seetõttu jäi Telia seisukohale, et tarbija nõue tema vastu on alusetu ja tuleb rahuldamata jätta.