Majanduskomisjoni esimehe Aivar Koka hinnangul on Rail Baltic Eesti jaoks üks järgnevate aastate suurimaid investeeringuid. „Kui kiirraudtee trassi ehituseks on võimalik saada 20-protsendilise omaosalusele 80 protsenti Euroopa raha juurde, siis seda võimalust tuleb kasutada.

Samas peaksime ajama Eesti asja ning lahendama esmajärjekorras Ülemiste transpordisõlme väljaehitamise küsimuse, ühendused sadamaga koos vajalike viaduktidega ning alustama Rail Balticu ehitust Tallinnast Pärnu suunas,“ ütles Kokk ning lisas, et oluline on tagada kiire ja mugav raudteeühendus ka mujal Eestis.

Majanduskomisjoni liikme Raivo Põldaru sõnul on aastatetagune poliitiline otsus tekitanud asjatundjatele ja oma peaga mõtlejatele palju vastuseta küsimusi. „Kavandatava raudtee rahastamisest tingitud koormus, majanduslikud ja keskkonnaalased kahjud on ilmselged ning korvamatud, mida Maarjamaa ja rahvas ei peaks kandma,“ ütles Põldaru.

Uuringu finantsilisi, majanduslikke ja sotsiaalmajanduslikke järeldusi tutvustavad majanduskomisjonile ühisettevõtte RB Rail juhatuse esinaine Baiba Anda Rubesa, Ernst & Young Baltic tasuvusanalüüsi koostaja Nauris Klava, RB Rail AS äriarenduse juht Kaspars Briškens, RB Rail AS planeerimis- ja rakendusvaldkonna juht Kaido Zimmermann, OÜ Rail Baltic Estonia juhatuse liige Indrek Orav, majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ning rahandusministeeriumi esindajad.
Majanduskomisjoni istung algab täna kell 14 Riigikogu konverentsisaalis.