Inglise keelse lõppraportiga saab tutvuda siin.

EY tasuvusanalüüsi lühem kokkuvõte avaldati eelmise nädala esmaspäeval.

Rail Balticu raudteeprojekti tulud hakkavad kulusid katma kõige varem 2031. aastal. Kui projekti ehitus läheb aga kolmandiku võrra plaanitust kallimaks, ei jõua raudtee kunagi kasumisse. Ilma avaliku rahata pole Rail Baltic üleüldse elujõuline projekt. Avaliku rahata ulatuks pea 5 miljardit eurot maksma mineva projekti kogukahjum 4 miljardi euroni.

Tasuvusanalüüsist selgub, et Rail Balticuga sõidu kilomeetri hind on 10,4 eurot/ 100 kilomeetrit ehk kaks korda kallim kui praegune raudtee ning üsna sarnane lennukile.

Ajaliselt on Rail Balticuga sõit sama mis lennukiga, arvestades ka lennujaamades kuluvat aega. See kehtib aga lühemate distantside kohta. Pikematel distantsidel ( näiteks Tallinnast Varssavisse või Riiast Berliini) annab lennuk Rail Balticuga võrreldes olulise aja kokkuhoiu, märgivad analüüsi koostajad.

Kallis lugeja, kui leiad raportist mõne huvitava ning seni kajastamata detaili, anna palun toimetusele teada: uudised@arileht.ee.