Toimetusele kirjutas lugeja, keda Taxify suutis juba vara hommikul välja vihastada. "Taxify uuendas nii kliendi kui ka juhi äppi. Kliendid ei näe hindu ja juhid keelduvad kohale tulemast kesklinnas, sest hinnad on nii madalad, et sõitmine ei tasu ära. Hommikul helistavad juhid, et palun oodake tellimusega, kuniks hinnad kallimaks lähevad või ei hakka nad peale tellimuse vastuvõtmist üldse protestiks liikuma. Mustamäelt ei ole võimalik kuidagi linna saada. Olukord ei ole normaalne!" pahandas üks Taxify klient Delfile saadetud kirjas.

Teine Taxify klient pahandas selle peale, et nii kardinaalse muudatuse järel Taxify klientidele uut teavitusteksti ei kuvanud, mis andnuks ülevaate sisse viidud uuendustest.

"Kolmest lausest oleks piisanud, et unesegasele kliendile ülevaade anda sellest, mis äpis nüüd teistmoodi on. Võtsin hommikul sisseharjunud liigutusega Taxify lahti ja esialgu tundus mulle, et äpp näitab, et taksosid ei ole minu piirkonnas. Seejärel avastasin, et äpp näitab 1,3-kordset hinda. Mõtlesin siis, et seda ei hakka küll tellima. Lõpuks sain aru, et esimene takso oli 15 minuti kaugusel. Elan Kristiines. See tundus täiesti arusaamatu!"

Kolmas vihje tuli aga Taxify juhilt, kes kirjutas, et uued hinnad tekitavad segadust. "Taxify saadab juhtidele sõnumeid, et need sõitma läheks. Ilmselt keegi alandatud hindadega tööd teha ei taha ja autosid on tänavatel vähe," arutles ta.

Taxify asutaja ja arendusjuht Martin Villig ütles Delfile, et kõik uuendused tekitavad algul elevust. "Praegu tuleb anda sellele sisseelamisaega, et näha, kuidas kliendid ja juhid selle vastu võtavad."

Villigi sõnul uus süsteem tegelikult juhtidele sissetuleku langust ei tähenda, nagu kardetakse. "Meie oleme planeerinud, et juhtide teenistus sellega, et lõpphind tarbijale madalamaks muutub, ei vähene. Ühest küljest toetab seda see, et hinnalangusega kasvab sõitude arv ja teisest küljest muutub ka boonussüsteem juhtidele ja väheneb ka Taxify vahendustasu, mida juhtide käest küsitakse," ütles Villig.

Uber: tervitame konkurentsi

Uberi tegevjuht Enn Metsar tervitab Taxify hinnalangust. "Tervitame igasugust konkurentsi. Me usume, et sarnaste hindade puhul tuleb rohkem tähelepanu alla nii juhtide kui sõitjate kasutajakogemus. Lisaks usume, et kui konkurendid järgnevad oma hinnapoliitikas Uberile, hakkab veel rohkem inimesi eelistama sõidujagamist isikliku autoga liiklemisele. Rohkem sõitjaid tähendab ka paremaid teenimisvõimalusi juhtidele," usub Metsar.

Kas hinnalangus tähendab seda, et ka Uber omalt poolt kääridega hindade kallale läheb, Metsar esialgu ei kinnita. "Me tegutseme pidevalt selle nimel, et Uberi rakenduse kaudu saaks kvaliteetseima, mugavaima ja soodsaima viisi linnas liigelda. Tavatariifide puhul on Uberi hinnastus endiselt väga konkurentsivõimeline. Iga hinnastamisotsuse puhul on meile oluline, et juhtide teenistus ei kannataks," selgitas Metsar.

Taksoliit: ühe hinnakomponendi langus ei tähenda võitu tarbijale

Teemal võttis sõna ka Eesti Taksoettevõtjate Liidu juhatuse liige Raul Kalev, kelle hinnangul ei ole ühe hinnakomponendi langetamisel suurt mõju tarbijale. Kalevi sõnul on reaalselt Taxify hinnad olnud kogu aeg ca 20 protsenti odavamate taksofirmade hindadest kõrgemad, mis teebki ühe keskmise 6-7-eurose sõidu kohta vaheks 1,3 eurot sõidu kohta pideva aja-kilomeetritasu paralleelse jooksmise tõttu.

„Kliendid ei tohiks unustada, et taksosõidu lõpphinna kujunemisel mängivad rolli kõik kolm komponenti: sisseistumistasu, kilomeetritasu ja ajatasu. Kui nüüd kampaaniakorras ühte komponenti tõstetakse või langetatakse, ei muuda selline reklaami mõju kasvatav taktikaline samm tavaliselt sõidu lõppmaksumust, kuna paraalleelselt saab ka muuta teisi komponente. Näiteks ajatasu, mis jookseb Taxifyle kogu aeg, taksomeetriga autodel aga mitte.“

Hea lugeja, jaga meiega oma tähelepanekuid Taxify uuest äpist ja hinnastamisest aadressil kasulik@delfi.ee!