Maxima töötaja aitas sõpradel kahe kuu jooksul tuhandete eurode eest toitu varastada

2015. aasta oktoobris ja novembris varastas Tallinna Ümera Maxima kauplusest süsteemselt kaupa üks konkreetne grupeering. Grupi liikmeid abistas iseteeninduskassade konsultandina töötanud Maxima töötaja, kes vastavalt töölepingule pidi kontrollima iseteeninduskassasid, kontrollima kaupa, mis klientide poolt skaneeritakse, tegema parandusi ja juhul kui kaup skaneeritakse valesti, tegema korrektuure.
Maxima töötaja tühistas kogu ostu pärast seda, kui tema kaasosalised olid kauba skaneerinud. See võimaldas neil kauplusest lahkuda kaubaga, mille eest ei olnud tasutud. Sel viisil varastasid töötaja kaasosalised Maxima kaupa kokku 20 tuvastatud korral kokku 2883,46 euro eest.
Varastatud asjade seas oli igasugust kaupa: nii toidukraami kui ka tööstuskaupu. Midagi erilist kaupade hulgas silma ei hakka, kogu ostukorvi sisu on võrdlemisi tavaline igapäevakaup: alustades piima- ja lihatoodetest, lõpetades karastusjookide, krõpsude, maiustuste ning kodukeemia ja hügieenitarveteni välja.
Inimesed, kes teod toime panid, on kriminaalmenetluse lõpetamise määruse kohaselt süüd tunnistanud ning üks neist põhjendanud seda sellega, et konkreetsel ajahetkel puudus tal töökoht. Teised on pakkunud lahenduseks vargused kauplusele hüvitada.
Maxima Eesti operatsioonidirektor Marko Põder kinnitab, et poolteist aastat tagasi toime pandud teod tõesti toimusid.
"Kuna tekitatud kahju ulatus ligi 3000 euroni, edastasime taolise kuritarvitamise avastamisel vastavad materjalid politseile," ütles Põder Delfile.
Tänaseks on osalised oma süüd tunnistanud ja mõnede osas on kriminaalmenetlus juba lõpetatudki, lisas Põder.
"Iseteeninduskassad on meie kauplustes kasutusel juba kolmandat aastat. Kõnealune juhtum on olnud esimene, kus on süsteemi tahtlikult kuritarvitatud ja seda veel ebaausa töötaja algatusel. Paraku ei ole ükski ettevõtja taoliste ega teiste kuritarvitamiste vastu täielikult kaitstud. Just sel põhjusel me pidevalt ka täiustame oma kontrollmehhanisme," kinnitas Põder.
"Kui üldisemalt rääkida, siis aeg-ajalt tuleb tõesti ette eksimusi ostude ja kassasüsteemi registri vahel. Põhjuseks on reeglina klientide mittetahtlik vale hinna skaneerimine, teadmatusest või tähelepanematusest. Just selliste eksimuste vältimiseks on ka iseteeninduskassade juures meie konsultandid, kes tegelevad klientide nõustamise ja ka teatavas mõttes järelevalvega," selgitas Põder.