Kuigi võiks arvata, et suveks rooli saanud noored juhid on need, kes enim õnnetusi põhjustavad, tuleb Seesam kindlustuse viimase aasta liikluskindlustusjuhtumite statistikast välja, et kõige rohkem õnnetusi põhjustavad 25-37-aastased juhid. Eriliselt paistavad silma mehed, sest vaid kolmandiku õnnetustest saab naiste nimele kirjutada.

„Levinumateks õnnetusteks on suure kiiruse tõttu teelt välja sõitmised, kokkupõrked teiste autodega ning tagant otsasõidud,“ loetles Seesam kindlustuse sõidukikindlustuse tootejuht Erkki Sipp.

Kindlustaja manitseb inimesi suvistel maanteedel siiski tähele panema ka suveks rooli jõudnud noori autojuhte, kes nüüd Eestimaa erinevaid asukohti ja festivale avastama suunduvad. „Viimased kipuvad rohkem riskima, sooritavad ohtlikke möödasõite ja ületavad tihti ka kiirust.

Teise äärmuse moodustavad need juhid, kes sõidavad põhjendamatult aeglaselt, kogudes selja taha teisi autojuhte, kes seepeale ohtlikke möödasõite hakkavad sooritama,“ tõdes Sipp ja soovitas juhtidel, kes end ebakindlalt tunnevad, pigem teistele ruumi jätta ja teeservas sõita, mitte telgjoone peal alla piirkiirust. Kindlasti peab sellisel juhul hoidma teiste autodega ka tavalisest suuremat pikivahet.

Samuti ei tohi kogenematu juht unustada vahtralehe kasutamist, sest viimane ei ole mõeldud häbitunde tekitamiseks, vaid teavitab teisi liiklejaid vähese kogemusega juhist ning aitab tagada suuremat liiklusohutust.

Kindlustaja sõnul on liikluskultuuri paremaks muutmises suur töö teha ka staažikatel autojuhtidel, kes peaksid head eeskuju näitama, mitte asjatult närvi minema. „Kahjuks on teada juhtumeid, kus kogenud autojuhid tahavad noortele liikluses n-ö kohta kätte näidata või õppetundi anda, tekitades põhjendamatute signaalilaskmiste ja riskantsete möödasõitudega liiklusohtlikke olukordi. Meeles tuleb pidada, et hoolimata suvisest piirkiiruse tõstmisest maanteedel, kehtib algajale juhile 90km/h reegel ja sellega peavad kaasliiklejad arvestama,“ sõnas Sipp.

Hiliskevadest kuni sügiseni tuleb autojuhtidel kindlasti arvestada ka mopeedijuhtide ja mootorratturitega, sest kaherattalise juhil puudub kaitsev metallist kere ja turvapadjad. „Mootorratturitega on väga oluline hoida pikivahet ja seda eriti siis, kui sõidukil istub kaasreisija, kes muudab pidurdusteekonna pikemaks ning teistest sõidukitest möödasõidu aeglasemaks. Kindlasti tuleb veenduda enne iga reavahetust või pöörde tegemist, et kedagi n-ö pimenurgas ei asetseks.

Mopeedijuhid ja mootorratturid aga peavad alati kandma kiivrit, järgima liikluseeskirju ning valima sõidurajal positsiooni, mis tagaks nende nähtavuse. Rangelt soovituslik on ka neoonvärvi vesti või helkivate detailidega riietuse kandmine,“ õpetas Sipp turvalise sõitmise aluseid.