Tallink alustab sügisest kaubavedu Muugalt
Tallink käivitab sel sügisel esmakordselt Muuga sadamast oma regulaarse kaubaveoliini Helsingi Vuosaari sadamasse.
Tallinki kaubalaev Sea Wind, mis täna kasutab Tallinna Vanasadamat, alustab oktoobris liiklemist Muugalt Transiidikeskus ASi terminalist. Muudatus tähendab, et Tallinki Soome suunalisest kaubaveo mahust neljandik liigub Tallinna kesklinnast välja, teatas ettevõte.
“Tallinki kaubaveomahud näitavad pidevat kasvu ning täiendava kasvu saavutamiseks peame pakkuma uusi võimalusi. Teenuse laiendamine Muugale suurendab meie pakkumiste valikut ning annab meile konkurentsieelise,” märkis Tallink Grupi juhatuse esimees Janek Stalmeister.
“Muuga sadam võimaldab meie kaubaveo kliendile pääseda liiklusummikutest ning saavutada ajavõit. Muudatusest võidavad ka meie sõiduautoga reisijad, kuna kesklinna sadamas väheneb veokite arv ning liiklus sadamaalal ja selle ümbruses muutub sujuvamaks. Muuga liin viib igapäevaselt Tallinna kesklinnast ära neli kilomeetrit veoautosid, Tallinn muutub rohelisemaks ning linnaliiklus paraneb,” sõnas Stalmeister.
“Tallinna Sadama jaoks on tegemist märgilise sündmusega, mis vähendab paljuräägitud liikluskoormust Vanasadamas ja kesklinnas ning elavdab Muuga sadamat,” lausus Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm.
“Muugale on rajatud korralik infrastruktuur, mis tähendab, et uue ro-ro-liini käivitamiseks peale kuueaastast pausi, tuleb osapooltega lõpuni viia vaid mõned töökorralduslikud ja tehnilised muudatused. Pikemalt tulevikku vaadates loob aga Muuga-Vuosaari ro-ro liin meile lisavõimalusi põhja-lõuna suunaliste kaubamahtude suurendamisel ning valmistab ette ka Rail Balticu pikendamist Skandinaaviasse,“ lisas Kalm.
“Poolte ühine otsus käivitada uus ro-ro liin Muuga ja Vuosaari sadamate vahel on hea näide riigi ja erasektori vastastikku kasulikust koostööst,” sõnas Transiidikeskuse AS-i juhatuse esimees Vladimir Popov. “Antud otsus avaldab positiivset mõju edaspidise kaubamahu kasvule keskkonda ja Tallinna infrastruktuuri kahjustamata. Meie terminali infrastruktuur võimaldab teenindada mitut ro-ro laevaliini ööpäevas, seega võib antud projekt saada tõhusa arengu. Lisaks saab antud teenuse avamist vaadelda kui esimest praktilist sammu pikalt arutatud põhja–lõuna projektile, mille realiseerimise peaosalisteks on riik ja erasektor,” lisas Popov.
152 meetri pikkune Sea Wind mahutab kilomeetri ulatuses veokeid. Laev teeb päevas kaks regulaarreisi. Võrreldes Tallinna kesklinnas asuva sadamaga jõuab Muugale peamistelt maanteedelt, sealhulgas Via Balticalt Tallinna ringtee kaudu oluliselt kiiremini.
Eesti suurim ja sügavam kaubasadam, Muuga sadam asub vahetult Tallinna lähedal, kesklinnast 16 kilomeetri kaugusel. Muugal asub 29 kaid, neist kolm on ehitatud ro-ro tüüpi laevadele. Viimane ro-ro-tüüpi laevaliin Muugalt lõpetas tegevuse 2011. aastal.