Oma telefoni, tahvelarvutit või muud nutiseadet remonti viiv tarbija soovib eelkõige, et see kiiresti ja kvaliteetselt taas töökorda saaks. Kurvad on aga sellised olukorrad, kus remonditud seadme vastuvõtmisel avastab tarbija, sellele on tekkinud kriimud või mõlgid, mida enne polnud.

Kohustus lausub tarbijal

Selleks, et tagada enda õigused ja hoida ära ebameeldivused seadme remontimisel, on äärmiselt oluline tarbijal koos müüjaga fikseerida selle remondieelne seisukord. Olukorras, kus seadmel esinevad mehhaanilised vigastused, mida väidetavalt enne remonti ei olnud, peab tarbija seda tõestama.

Kui seadme remondieelne seisukord on jäänud fikseerimata, on tarbijal hiljem äärmiselt keeruline tõendada vigastuse tekkimise aega ja kohta ning sellisel juhul müüjale esitatav kahjunõue on suure tõenäosusega perspektiivitu.

Kuigi suuremate kaupluste teenindajad koostavad enamasti seadme vastuvõtmisel ka seadet kirjeldava akti võib see sageli olla pigem üldsõnaline ja ei anna mitte mingisugust ülevaadet.

Seetõttu ei pruugi vaidluse korral kirjalik akt üksi olla alati piisav tõend. Hinnangu seadme seisukorrale on pädev andma ainult tootja poolt sertifitseeritud hoolduskeskuse tehnik.

Tee pilte ja videoid

Seega on parim viis enda edaspidiste õiguste kaitsmiseks fikseerida võimalikult täpselt selle remondieelne seisukord koos müüjaga. Selleks soovitab tarbijakaitseamet esmalt koos müüjaga panna kirja võimalikult detailselt seadme seisukord, viidates mehhaaniliste vigastuste täpsele asukohale, ulatusele ja sügavusele.

Lisaks peaks seadme seisukorra kindlasti jäädvustada igast vaatest ka fotodel või videol. Praktika näitab, et selgete fotode või videote abil nutiseadme remondieelse seisukorra fikseerimine on üks parimaid tõendeid ja võimaliku vaidluse vältimise viise.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid