Eelkõige riivavad alkoholi reklaami piirangud telekanalite huve. “Mis seal pattu salata, meid puudutab Riigikogu seadusemuudatus õige palju,” ütles TV3 peadirektor Toomas Vara. TV3 reklaamikäibest andis alkoholi reklaam möödunud aastal 10 protsenti.

Samuti puudutavad piirangud trükireklaami ning reklaami- ja turundusega tegelevaid firmasid ja nende sidusettevõtteid, nagu trükikojad. Tootjatest saavad tugevama löögi väiketootjad.

Eesti Reklaamiagentuuride Liidu presidendi Rein Iida hinnangul ei jää reklaamist kaduv raha tootjate kasumisse, vaid rändab kaupmeeste kaukasse. “On selge, et kaupmeeste diktaat suureneb,” ütles Iida. Tema hinnangul kulub võidetud raha kauplustes silmatorkavamate pindade ostmiseks ja müügiedenduseks.

Riigikogus on arutlusel keskerakondlase Evelyn Sepa algatatud eelnõu, millega keelatakse täielikult kange alkoholi reklaam. Linnavalitsus soovib keelata ka alkoholi reklaami 300 meetri kaugusel koolidest ja spordiasutustest.