Kas Telia filmikampaania läheb võrguneutraalsusega vastuollu?

Telia Eesti alustas juuli alguses uue kampaaniaga, mille käigus ei arvestata sidepaketis sisalduvast internetimahust maha Telia teleteenuse MINU.TV kasutatud andmemahtu.
Mitmes sotsiaalmeediagrupis tekkinud aruteludes levivad kahtlused, et Telia Eesti kampaania “Enam filmid internetimahtu ei kuluta” on EL-is kehtivate võrguneutraalsuse määrustega vastuolus, kirjutab Geenius.
Telia Eesti juriidilise üksuse direktori Kristiina Maasiku kinnitusel on kampaania aga määrustega kooskõlas. "EL-i võrguneutraalsuse nõuded ei välista ega keela erinevate uudsete äri- ja hinnastustingimuste (sh zero ratingu) rakendamist,”ütles Maasik. "Samuti ei sisalda need nõuded kohustust rakendada zero ratingut alati kõigi samalaadsete rakenduste või teenuste suhtes."
Zero rating ehk nullmäär tähendab seda, et teenusepakkuja määrab teatud teenuste või äppide puhul andmesidemahu määraks null, mis tähendab, et lõpptarbija poolt konkreetse teenuse või äpi kasutamiseks kulunud andmemahtu ei arvestata tema paketis sisalduvast internetimahust maha.
Tehnilise järelvalve ameti meediateenuste osakonna juhataja Oliver Gailani sõnul on nullmääraga teenuse pakkumine meie turul uus nähtus, kuid Euroopa Liidu riikides juba pikemat aega eksisteerinud. "Täna turul olev Telia MINU.TV teenus vastab määrustele, kuna kogu andmeliikluse halduses ei tehta eelist MINU.TV teenusele võrreldes muu andmeliiklusega ja erisus on vaid hinnastamises," ütles ta.