Mitmes sotsiaalmeediagrupis tekkinud aruteludes levivad kahtlused, et Telia Eesti kampaania “Enam filmid internetimahtu ei kuluta” on EL-is kehtivate võrguneutraalsuse määrustega vastuolus, kirjutab Geenius.

Telia Eesti juriidilise üksuse direktori Kristiina Maasiku kinnitusel on kampaania aga määrustega kooskõlas. "EL-i võrguneutraalsuse nõuded ei välista ega keela erinevate uudsete äri- ja hinnastustingimuste (sh zero ratingu) rakendamist,”ütles Maasik. "Samuti ei sisalda need nõuded kohustust rakendada zero ratingut alati kõigi samalaadsete rakenduste või teenuste suhtes."

Zero rating ehk nullmäär tähendab seda, et teenusepakkuja määrab teatud teenuste või äppide puhul andmesidemahu määraks null, mis tähendab, et lõpptarbija poolt konkreetse teenuse või äpi kasutamiseks kulunud andmemahtu ei arvestata tema paketis sisalduvast internetimahust maha.

Tehnilise järelvalve ameti meediateenuste osakonna juhataja Oliver Gailani sõnul on nullmääraga teenuse pakkumine meie turul uus nähtus, kuid Euroopa Liidu riikides juba pikemat aega eksisteerinud. "Täna turul olev Telia MINU.TV teenus vastab määrustele, kuna kogu andmeliikluse halduses ei tehta eelist MINU.TV teenusele võrreldes muu andmeliiklusega ja erisus on vaid hinnastamises," ütles ta.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena
Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid