Mitu Ida-Euroopa meediaväljaannet kahtlustab Euroopa Liidus tegutsevaid suuri ettevõtteid nn toidurassismis: väidetavasti müüakse Ida-Euroopa riikides, nagu Ungari ja Tšehhi, kehvema kvaliteediga toorainest valmistatud tooteid kui näiteks Austrias ja Saksamaal.

Laborikatsetes on selgunud, et tuntud brändide tooteid müüakse küll täpselt sama sildiga, aga need ei vasta samale kvaliteedistandardile. Näiteks ei ole Tšehhis müüdavas Jacobs Krönungi kohvis nii palju kofeiini kui Saksamaa omas, Ungari Nutella ei ole nii kreemine kui Lääne-Euroopa Nutella, Coca-Colat valmistatakse suhkru asemel odavast siirupist ning kohalikud tootjad müüvad Ida-Euroopas väiksema kala- ja lihasisaldusega toitu. Ettevõtjate kinnitusel ei ole tegemist teadliku toidurassismiga, vaid tooteid üritatakse lihtsalt tarbijate ootustega kohaldada.

Kasulik uuris, kas toidurassism kehtib ka Eesti ja Soome puhul, kus brändikaubad tulevad üldjuhul eri tehastest: Eestisse Poolast ja Leedust, Soome tavaliselt kodumaistest või Rootsi tootmisüksustest.

Ärilehe ajakirjanik Tanel Saarmann ja Publiku ajakirjanik Jaane Tomps hindasid, kas samad Eestis ja Soomes müügil olevad tooted erinevad maitse ja konsistentsi poolest. Välismeedia hinnangul on võimalik n-ö raudne eesriie vahele tõmmata Coca-Cola, Fanta, Activia ja Nutella puhul. Need me luubi alla võtsimegi.