Kohtuasi võib muuta autodega kauplemise praktikat
Kohus lähtus kaubamärgiseadusest, mis ütleb, et ainult tehase ametlikul esindajal on õigus vahendada konkreetseid kaubamärke kandvaid tooteid, ning otsustas, et teistel pole õigust Kia kaubamärki kandvaid uhiuusi sõidukeid riiki tuua ning müüa.
Eesti ametlikud automüüjad uurivad, kas sellise nipiga saaks väidetavalt ebaausat konkurentsi pakkuvad ettevõtjad turult tõrjuda. Kuna Euroopa Liidu seadused kehtivad ka Eestis ning kohtulahendi näol on pretsedent loodud, võib see neil ka õnnestuda.
“Euroopa Liidus reguleerib autokaubandust eelkõige eurokomisjoni määrus, mis rakendus Eestis 1. mail 2004. See sätestab, et tootja valib uute autode edasimüüjad, kes on kohustatud müüma autod ainult lõpptarbijale, teatud rangete kriteeriumite alusel. Seega peaks nn hall autokaubandus lõppema,” ütles Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liidu (AMTEL) juhatuse esimees Jaak Uudla. “Täiendavat kaitset pakub Eesti uus kaubamärgiseadus, mis piirab kaubamärgi kasutamise õigust mitteomavatel isikutel reklaamivõimalusi, seda ka internetis. Samal ajal on kaubamärgi omanikul õigus keelata väljaspool Euroopa majandusühendust käibesse lastud kauba edasist äri eesmärgil kasutamist Eestis, millel ilmselt baseerub kirjeldatud kohtulahend.”