Euroopa toetab saaste vähendamiseks elektriautode arengut, miks Eesti promob aga kallist biogaasi?
Lähiajal tuleb Euroopa Komisjonis arutlusele CO2 emissiooni vähendamine autonduses aastatel 2021-2030. Eesti ujub aga eesmärgi täitmisel kangekaelselt Euroopa üldise suunaga vastuvoolu ja proovib "leiutada jalgratast", ütleb AMTEL.
Euroopa autotootjate assotsiatsioon (ACEA) pani hiljaaegu paika oma eesmärgi, milleks on CO2 emissiooni vähendamine 2030. aastaks 20% võrra 2021. aasta tasemest.
Just antud eesmärgi täitmiseks jagatakse valdavas osas Euroopa Liidu liikmesriikides toetusi elektriautode ja pistikhübriidide soetamiseks ja tarbimiseks. Mõnes riigis toetatakse tarbijat elektriautode soetamisel, mõnes jälle on vabastatud registreerimis- ja/või aastamaksudest ning mõnes riigis toetatakse kõigi antud meetmetega.
Kangekaelne vastuvoolu liikumine Eestis
Eesti riik jätkab kangekaelselt autotranspordi arengusuundi kaaludes ujumist ülejäänud Euroopa Liidu ja ka autotootjate tulevikunägemustega vastuvoolu.
"AMTEL on seisukohal, et tänases olukorras, kus maailma suurriigid ja autotootjad on tõsiselt liikumas elektriajamiga autode intensiivse arendamise suunas, ei ole majanduslikult mõistlik nö jalgratast leiutada mujal maailmas läbikäidud suunal. Nii suru- kui vedelgaasiautodel on omad eelised, mis paraku biogaasi kasutamisel puuduvad. Biogaasi tootmisest on Eestis räägitud 6-7 aastat, aga majanduslik ja strateegiline (nt. kaitsevõimeline) põhjendatus on nõrk.
Eesti autonduses tekitatakse nn. pendli efekti - me liikusime maailma esirinnas oma elektriautode ja laadimisvõrguga. Siis muutsime järsult suunda ja nüüd liigume trendile vastu," kommenteeris AMTELi juht Arno Sillat.