Töökäte puudusest hoolimata suuremad jaeketid inimeste asendamist ainult masinatega ei kavanda.

Suuremates toidupoodides eelistab tavakassa asemel iseteeninduskassat kasutada umbes iga neljas või viies ostleja, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Iseteeninduskassad on järjest rohkemates poodides ja viimastel aastatel võtavad need tavakassadega võrreldes endale ka üha laiemaid alasid.

"Me võime öelda, et iga neljas klient sooritab ostu SelveEkspressi kassas ja kohati võib olla SelveEkspresside osakaal 50 protsenti meie ostudest," selgitas Selveri arendusdirektor Agi Metsandi.

Töökäte puudus kaupluste väitel otseselt inimesi robotitega asendama ei pane.

"Tööjõuturul on juba päris mitu aastat väga raske seis ehk töötajaid on puudu. Me võtaks täna kohe Rimisse tööle rohkem kui sada inimest. Seetõttu on ka raske öelda, kuidas see iseteeninduskassade vastuvõtt on mõjutanud," rääkis Rimi pressiesindaja Katrin Bats.

Kui mitmes Maxima kaupluses saab hommikul ja õhtul mõned tunnid ostude eest tasuda vaid iseteeninduskassas, siis Prisma toob välja, et suurem osa nende klientidest eelistab siiski tavakassasid.

Refereeritud artikli täisteksti loe ERRist.