„Uus juhtmevaba PowerPRO Aqua on võimas tööriist kolm ühes igapäevase segadusega toimetulemiseks. PowerCylone tehnoloogia tagab suure imemisjõudluse PowerCyclone ventilaator pöörleb kuni 300 km/h, mis loob seadmes PowerCyclone kõrge ülekoormusjõu, mis omakorda eraldab tõhusalt tolmu õhust ja tagab püsivalt kõrge puhastusjõudluse.“ Nii reklaamib Euronics 370-eurost tolmuimejat, mille soetas endale ka lootusrikas ostleja.

Tolmuimejat kasutades selgus, et seade ei ime põrandalt tavalist prügi, näiteks liivateri. Prügi, mida tolmuimeja sisse ei ime, kogub see otsiku alla. Kui seda natukenegi kergitada, siis puistab tolmuimeja otsiku alla kogunenud mustuse laiali.

Kuivõrd tarbija leidis, et reklaam ei vasta tegelikkusele, pöördus ta Euronicsi poole, et saada tolmuimeja eest raha tagasi. Euronicsist aga selgitati, et tolmuimeja on tehniliselt korras ja see ongi mõeldud vaid kerge olmetolmu imemiseks. Tolmuimeja ostnud klient ei jätnud aga jonni ja lõpuks nõustus Euronics tagastama 80% tolmuimeja hinnast.

Euronics muutis aga meelt ja kuu aega hiljem öeldi tarbijale, et raha siiski ei tagastata. Selle peale pöördus klient tarbijavaidluste komisjoni.

Komisjonis vaidles Euronics, et üheski toote tutvustuses ei ole märgitud, et tolmimeja peaks koristama ka liiva. Sel juhul peaks toote kirjelduses olema näidatud ka liivaterade lubatav suurus, sest neid on erineva suuruse ja raskusega. Lisaks oli tarbija tolmuimejat kasutanud 30 päeva ja sellel olid olulised kasutusjäljed.

Tarbijavaidluste komisjoni otsus: kaebus rahuldada

Tarbija valis tolmuimeja eelkõige tuginedes Euroncsi e-poe veebilehel avaldatud kirjeldusele. Selles kirjelduses ei ole hoiatatud, et tolmuimeja on ette nähtud vaid kerge olmetolmu koristamiseks. Samas on seadet iseloomustatud suure imemis- ja puhastusjõudlusega seadmena. Ka eluruumide põrandale näiteks välisjalatsitega sattunud liivaterad kuuluvad olmemustuse hulka ja tolmuimeja peaks nendega hakkama saama.

Seega tarbija eeldas õigustatult, et seade vastab tema vajadustele. Seaduse kohaselt on tegemist olulise lepingurikkumisega, kui ohustuse rikkumise tõttu jääb kahjustatud lepingupool olulisel määral ilma sellest, mida ta lepingust õigustatult lootis. Kaupleja peab tarbijale tagastama tolmuimeja ostusumma.