„Miinuskraadidega tulevad platsi ka inimesed, kes tahavad uuemaid ja paremaid velgesid. On kahte liiki varguseid: vargused, mis pannakse toime inimeste poolt, kelle jaoks see pole äri ning organiseeritud rühmad, kes müüvad rehve edasi, sest kohe tekib ka turg," selgitab Tambre, miks võib ilmateade olla märguandeks, millal taolised vargused taas pihta algavad.

Mida teha, et oma autot sellise varguse eest kaitsta?

  1. Kui inimesed hakkavad rehve vahetama, tasub esimese asjana valida korralikud rehvid: mustri sügavus oleks vähemalt 3 millimeetrit. Tähtis on ka see, et paigaldataks turvamutrid, mis hoiab ära nn suvalised mööda linna kõndijaid, kes sooviksid rehve varastada. Need nn juhuslikud möödakõndijad neid rehve lahti ei saa. Nende mutrite abiga saab ühe osa lihtsamatest vargustest enda vara suunas elimineerida.
  2. Teine soovitus on tähele panna kaubikuid ja kahtlasi sõidukeid, mis sõidavad pimedal ajal elurajoonides. Üldiselt pannakse kõik need vargused toime öösel, mil kaubikud sõidavad ringi ja otsivad vastavaid velgi, mis lähevad kokku nende tellimusega. Kindlasti maksab selliste sõidukite numbrimärgid kirja panna ja need politseile edastada.
  3. Kolmas asi: ajaperioodil, mil tekivad järjekorrad rehvivahetuspunktides, on paljudel inimestel kombeks rehvid tagaistmele juba valmis sättida, mõttes „Kolme päeva pärast saan minna, las nad olla tagaistmel". On juhte, kus aknad lõhutakse ära ja rehvid võetakse kaasa. Kindlasti ei soovita vahetust ootavaid rehve ööseks autosse tähelepanu alla jätta.

Tambre selgitusel on turvamutrid enamasti olemas neil autodel, millel on kaskokindlustus, mis omakorda kohustab mutrite olemasolu.

Politseile teadaolevate varguste seas oli möödunud aastal ka näide noormehest, kes varastas vaid Toyota Land Cruiseri velgi ja vedas neid Soome. „Kõik vargad ei ole sugugi kohaliku turuga seotud. Tullakse mujalt ja ühe ööga võidakse väga paljudel autodel veljed alt võtta, et need siis kuhugi teise riiki edasi toimetada," hoiatab Tambre.

Sugugi mitte alati ei pruugi varastatud veljed jõuda müüki internetti vaid mõnes riigis võidakse need müüki võtta ka kõige tavalisematesse autopoodidesse. „Eestis ei ole me seda täheldanud, aga teame paari välisriiki, kus ka jaekaubandusse on varastatud rehvid jõudnud. Eestis käib see asi rohkem internetis - kuriteo toimepanijad ise müüvad neid veebis," ütleb Tambre.

Politsei on tabanud mitmeid müüjaid, jälile jõudnud suisa ladudele, mis täis varastatud velgesid ja rehve, kuid siin tekib omakorda probleem: on raske tuvastada, millise sõiduki alla millised rehvid kuuluvad. „Oluline on see, et autoomanik leiaks võimaluse oma auto veljed kuidagi ära märgistada. See muudab ka varguse puhul nende edasimüügi keerulisemaks, tekitades tõenäoliselt ostjates ka küsimusi kauba päritolu kohta," märgib Tambre.

Ka tasub oma auto parkida vaid valgustatud aladele, sest nende seadmete ja ajamahuga, mis kulub turvamutrite lõhkumiseks, ei soovi vargad valgusvihu all toimetada. „Kindla plaaniga ja ärilisel eesmärgil varastavad rehve inimesed, kellel on selleks kindel tehnika, mis võtab rohkem aega, teeb rohkem lärmi ja valgustatud parklas toimetamine tooks sellele kõigele rohkem tähelepanu. Meelsamini otsitakse neid autosid, mis on jäetud pimeda kätte," lisab Tambre.