3. septembril pidi Delfi Kasulikuga rääkinud Piret sõitma Tallinnast väljuva Ecolinesi bussiga Riia lennujaama, et seal lennu peale minna. Kuid bussi tabas ootamatu häda: nimelt oli purjus reisija lõhkunud ära bussi pagasiluugi ning see ei läinud enam kinni. "Küll need bussijuhid seal sehkendasid, aga korda ei saanud. Üks hetk hakkas olukord juba kriitiliseks minema, sest mina ja kolm reisijat veel pidime Riias lennuki peale jõudma," rääkis Piret. Infot reisijatele ei jagatud ning tunni aja pärast soovitati Piretil hoopiski Ecolinesi kassasse pöörduda.

Ka kassas ei saanud Piret ega ta kaasreisijad abi. Klienditeenindaja püüdis küll bussijuhtidega rääkida ja ühe korra ka taksot tellida, kuid see ei õnnestunud. Viimases hädas võtsid reisijad omavoliliselt takso, et lennu peale jõuda ja sõitsid 330 euro eest Riiga. Hiljem selgus, et kõik reisijad paigutati kell 8 väljuvale bussile, kuid sellega poleks Piret enam lennule jõudnud.

Delfiga rääkinud Ecolinesi juhi Elis Kovaljovi jutust jäi toona mulje, justkui saab Piret taksoraha tagasi. Kuid nüüd on selgunud, et seda keelduti siiski kompenseerimast - tagasi maksti vaid 20-eurone bussipileti raha.

"Tahaksime pöörata Teie tähelepanu asjaolule, et vedaja on antud juhul samuti kannataja rollis. Ecolines ei vastuta igasuguste ebaõnnestunud ümberistumiste eest teistele transpordivahenditele, mille põhjustas graafikust kõrvalekaldumine, välja arvatud ümberistumised, mis on näidatud Ecolines piletitel. Kui reisija ei jõua garanteeritud ümberistumisele, mis on piletil näidatud, pakub Ecolines reisijale alternatiivset transpordivõimalust," seisab vastuses Pireti kompensatsioonisoovile.

Tarbijakaitseametist ei tahetud konkreetset juhtumit kommenteerida, kuid saadeti edasi seadused, mis bussireisijat kaitsevad. Näiteks vastavalt Euroopa parlamendi ja nõukogu määrusele, mis käsitleb bussisõitjate õigusi, on pikamaa bussiveoteenuste (liiniveo sõiduplaanijärgne pikkus on vähemalt 250 kilomeetrit) puhul reisijal õigus saada infot väljumise hilinemise või reisi tühistamise kohta võimalikult kiiresti, igal juhul mitte hiljem kui pool tundi pärast bussi sõiduplaanijärgset väljumisaega.

Pireti sõnul ei pidanud Ecolines sellest määrusest kinni. "Selle poole tunni reegli vastu nad eksisid, kell oli 7 läbi, kui läksime juhtidelt ise aru küsima, juhid ei öelnud ise reisijatele mitte midagi, et miks me ei välju," ütles ta.

Kuid miks keeldub Ecolines Piretile raha hüvitamast, kui määruse vastu eksitakse? Ecolinesi juhataja Elis Kovaljovi sõnul on oluline aru saada sellest, et reis ei jäänud ära vedaja süül. "Antud olukorras on vedaja reisijatega samas kannatanu rollis ning tegi kõik endast oleneva, et reisijad jõuaksid sihtkohta. Kõikide ümberistumiste eest kolmandatele transpordivahenditele nagu vastutab reisija ise. Vedaja ei ole reeglite ega tingimuste vastu eksinud," ütles ta.

"Ettevõte ei saa võtta enesele vastutust transpordivahendite kasutamise eest, mida meie ise ei paku. Siinkohal võtab vastutuse lennureisile jõudmise eest reisija ise," jätkas ta. "Kui reisijal on jäänud minimaalselt vähe aega ümberistumiseks bussilt lennukile, siis antud vastutuse võtab endale taaskord reisija ise."

Kovaljovi sõnul kuulub ettevõtte vastutusalasse reisijatele asendusbussi pakkumine, mida ka tehti.