Eelmine nädal ilmus Kasulikus artikkel sellest, kuidas e-kaubandusel. Välja oli toodud ka mulluse ettevõtlusministri Liisa Oviiri tsitaat. "E-kaubandusel ei lähe Eestis hästi. Kui Euroopa Liidus on e-kaubanduse maht 2,5% SKT-st, siis Eestis on see kuskil 0,7% juures. Ometigi oleme uhked, et oleme IT-riik,” ütles Oviir eelmisel aastal.

Praegune ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Urve Palo hindab aga Eesti veebipoodide käekäiku oma eelkäijast märksa paremini. "Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi hinnangul läheb sektoril iga aasta paremini. "Näiteks 2016. aastal kasvas Omniva kontserni pakiäri teenuste müügitulu 17%, kusjuures kullerteenuste müügitulu kasvas Baltikumis 14% ja pakiautomaadi müügitulu 42%. Ka käesoleva aasta esimesel poolaastal kasvasid Omniva äritulud eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 25%, koduturul kasvasid eelmise aasta sama perioodiga võrreldes pakiäri tulud 14%," tõi ta välja.

Palo toob eraldi esile veel toidukaupade internetimüügi edu. "Inimesed hakanud üha enam väärtustama oma isiklikku aega, mistõttu võib olla kindel, et toidu- ja esmatarbekaupade internetist ostmine kasvab veelgi," ütles ta.

Kuid kuidas aitab riik ise e-kaubanduse arengule kaasa? Palo vastab, et riigisiseselt on nad panustanud peamiselt tarbijate teadlikkuse tõstmisesse, et ostuotsused oleks läbimõeldud ja tarbija jaoks usaldusväärsed. "Seda ilmestavad tarbijakaitseameti kampaaniad, mis viimati keskendusid just e-kaubandusele ja internetist ostmisele," ütles ta. "Rahvusvahelises kontekstis panustab riik sellesse, et Euroopa liidu välja töötatavad regulatsioonid oleksid võimalikult kaupleja- ja tarbijasõbralikud."

"Eesti eesistumise üheks temaatiliseks nurgakiviks on olnud digitaalne ühtne turg, mis puudutavab käibemaksureeglite ühtlustamist, tarbijate võrdset kohtlemist ja erivajadustega inimeste paremat juurdepääsetavust e-kaubandusele, jätkab ta. "Eesti tarbijate jaoks tähendab see eelkõige suuremat toodete ja teenuste valikut ning ettevõtjate jaoks rohkem uusi kliente teistest riikidest."

Palo toob välja, et kindlasti peab parandama ka ettevõtjate teadlikust e-poe alustamise kui ka piiriülese müügi osas. "Viimaks, ministeeriumina väärtustame kindlasti tihedat koostööd Eesti e-kaubanduse Liiduga, et pakkuda abi kitsaskohtades, kus riigi tugi e-kaubanduse arendamisel on hädavajalik," lõpetab ta.