Klient pöördus seega tarbijavaidluste komisjoni. Tema sõnul avastas ta umbes kuu pärast generaatori ostu ja paigaldust, et auto esituled ning esipaneeli lambid vilguvad. Siis pöördus klient elektriku poole, kes tuvastas ampermeetriga, et generaator ei anna stabiilset voolutugevust ning generaatori võlliots on kõverdunud, mis ongi voolu kõikumise põhjuseks.

Selle teadmisega läks klient poodi tagasi ning generaator võeti remonti, kuid juba varsti sai klient poest vastuse, millega ta ei nõustunud.

Esiteks: generaatori andis klient remonti kujul, kus seadme võlli ots oli kaetud musta plekkkorpusega, mida aga tagastades enam ei olnud. Tarbija ei nõustu ka sellega, et generaatori seib on kõver, sest seib asub üldse teisel poolel. Lisaks on remonditööde aktis kirjas, et võlliots siseneb mootorisse aga tegelikult see nii ei ole. Tarbija kirjalikule pretensioonile kaupleja ei vastanud.

Seega otsustas klient ostusumma tagasi nõuda.

Varuosade pood Ristmik otsustas, et targem on tarbijavaidluste komisjonis mitte osaleda ning oma kommentaare mitte jagada ehk päringuid ignoreerida.

Küll aga edastati tarbijale garantiiotsus, millest selgub, et garantiispetsialistile on esitatud ülesanne kontrollida generaatori rulli kõveruse põhjuseid.

Garantiiuuring näitas, et generaatoril on kõver mitte rull (rihmaseib) aga generaatori võlliots, mis siseneb mootorisse. Võlliotsa kõverdus on nii suur, et paigaldamine ei olnud võimalik või peale paigaldamist generaator ei saanud funktsioneerida. Aktis järeldati, et paigaldamise ajal oli generaator töökorras.

Kahjustus on tingitud välismõjudest, kas vale paigaldus; avarii jne ning ei ole seotud kauba kvaliteediga, seisab akti lõppsõnas. Seetõttu ei leitud, et garantiipretensioon kuuluks rahuldamisele.
Tarbijavaidluste komisjoni otsus
Tarbijavaidluste komisjon lähtub tarbija avaldusest ja olemasolevast teabest. Komisjoni põhjendus: tutvunud põhjalikult dokumentaalsete tõenditega on seisukohal, et avaldus tuleb rahuldada.


Seaduse järgi on müüja kohustuseks anda üle lepingutingimustele vastav kaup.


Kaup ei vasta kokkulepitud tingimustele, kui sel on kvaliteedis puudusi. Sellisel juhul vastutab puuduste eest müüja. Kui puudus ilmneb kuue kuu jooksul ostuhetkest, eeldatakse, et defekt oli olemas juba kauba üleandmise ajal.


Tarbija ostis kauplejalt generaatori. Kuu möödudes generaator purunes. Kaupleja keeldus generaatorit parandamast või uuega asendamast ning tagastas tarbijale puuduva võlliotsa kaitseta generaatori. Kaupleja on tarbijale esitanud Intercars Eesti OÜ 31.07.2017 garantiiotsuse, millelt nähtub, et garantiispetsialistile on püstitatud ülesanne uurida generaatori rulli kõverdumise põhjuseid. Garantiispetsialist on tuvastanud, et kõver ei ole generaatori rull, vaid võlliots, kusjuures võlliotsa kõverus on selline, et paigaldamine polnud võimalik.


Garantiispetsialist asus seisukohale, et tegemist ei ole kauba kvaliteediga, vaid on tingitud välismõjudest. Komisjoni hinnangul on järeldus meelevaldne.


Generaator oli sõidukile paigutatud ning enne purunemist kasutuses ca kaks kuud. Komisjonile jääb arusaamatuks, millest on garantiispetsialist leidnud, et generaatorile on vigastused tekkinud välismõjudest.


Komisjoni hinnangul on väga ebatõenäoline, et generaatorit paigaldati selliselt, et võlli ots kõverdus paigaldamise käigus. Oluliselt tõenäolisem on, et generaatori võlliots oli kõverdunud paigaldamise hetkel, kuid ekspluatatsiooni käigus defekt suurenes.


Ülaltoodust tulenevalt on komisjoni hinnangul täidetud nii formaalsed kui ka materiaalsed eeldused lepingust taganemiseks. Tarbijal on kohustus tagastada kauplejale katkine generaator ning õigus saada kauplejalt tagasi tasutud generaatori maksumus summas 150 eurot.