Kevadel tellis tarbija Ecodoors OÜ esindusest kahe ukse valmistamise hinnaga 304,80 eurot ning tasus selle eest kahes osas. Lisaks uste valmistamisele tellis tarbija ka paigalduse, mille eest tasus ta ukse paigaldanud meistrile vastavalt kokkuleppele 80 eurot.

Siis hakkasid aga pihta esimesed probleemid. "Tarbija väidetel olid ustel defektid, kui kaupleja ei kõrvaldanud neid: ühel uksed olid defektid ja toonierinevused ning teine uks oli ukseavast suurem," seisab tarbijavaidluste komisjoni juhtumikirjelduses. Seetõttu jäi paigaldus esialgu kokkulepitud päeval ära ja toimus pool kuud hiljem.

Juuni alguses paigaldati viimaks ka uksed. Kolm päeva hiljem märkas aga tarbija, et ühe ukse ülemine kinnituskoht on katki läinud ja alumise juures on peatse purunemise märgid. Uks hakkas eest ära kukkuma. Päev pärast seda saatis tarbija Ecodoorsile pretensiooni, kuid viimane ei vastanud ei e-kirjadele ega telefonikõnedele. Seepärast pöördus klient tarbijavaidluste komisjoni.

Tarbijavaidluste komisjoni otsus: kaebus rahuldada

Tarbija väidetel tehtud töö ei vastanud lepingutingimustele s.o ustel olid toonierinevused ning defektid ning paigaldus oli teostatud lohakalt. Võlaõigusseaduse järgi tarbijatöövõtulepingu puhul ei ole töö tavaliselt seda liiki tööle omase kvaliteediga, mida tellija võis mõistlikult eeldada, lähtudes töö olemusest ja arvestades töövõtja poolt töö teatud omaduste suhtes avalikult tehtud avaldusi, eelkõige töö reklaamimisel või etikettide.

Kaupleja ei ole tarbija pretensioonidele reageerinud ning ei ole puudusi kõrvaldanud. Seega on kaupleja jätnud täitmata seadusesttuleneva nõude töö parandamiseks, millega on oluliselt lepingut rikkunud. Vastupidine ei ole tõendamist leidnud. Kaupleja ei ole tarbijavaidluste komisjonile oma seisukohti edastanud.

Võlaõigusseaduse kohaselt on tarbijal õigus lepingust taganeda. Kaupleja peab tarbijale tagastama 384,80 eurot ja tarbija kauplejale uksed.