„Vahe kahe esimese ja järgnevate vahel on väga suur, vaatamata sellele, et kiirtoidu turule on viimastel aastatel lisandunud mitmeid suuri pakkujaid nagu Circle K ja R-Kiosk,“ möönis uuringukeskuse juht Olavi Eikla. „Kui eestimaalased mõtlevad kiirtoidukohtade peale, peavad nad siiski valdavalt silmas vaid Hesburgerit või McDonald’sit.“

„Hesburgerile toob jätkuvalt kliente nende restoranide arvukus ja McDonaldsi edu taga on ilmselt eelkõige nende rahvusvaheline haare ning sellega kaasnev tuntus,“ hindas ta.

Kui võrrelda 2017. a tulemusi möödunud aasta uuringuga, saab välja tuua veel ühe huvitava aspekti – tänased tarbijad tähtsustavad varasemast selgelt rohkem laia tootevalikut ning toidu koostisosade kohta käiva informatsiooni kättesaadavust (kasv 6-7% võrra).

Kiirtoidukoha valimisel on tarbijate jaoks peamisteks kriteeriumiteks toidu maitsvus, toiduainete kvaliteet ja nende käitlemise turvalisus, hind, klientidest hoolimine ja ettevõtte üldine usaldusväärsus.

Uuringu tellija, Hesburgeri arendusjuhi Ieva Salmela sõnul tuleb pildis püsimiseks olla pidevalt aktiivne. Selle aasta põhiliseks kasvuveduriks olnud hommikusöökide lisamine menüüsse ja Hesburgeri uue mobiilirakenduse turule toomine.

Uuringus käsitleti erinevaid kiirtoidubrände: McDonald's, Hesburger, Circle K, Peetri Pizza, Pappa Pizza, R-kiosk, Subway, Chopsticks. Socio uuringukeskus on kiirtoitlustusturu uuringut läbi viinud viimasel kaheksal aastal.

Uuringu valimis on 1000 inimest vanuses 15–49 aastat, proportsionaalselt Eesti elanikkonnaga. Uuring teostati 2017. a. oktoobris veebiküsitlusena.