01.12.2017, 15:19
Kas teadsid? Sinu lemmikud šokolaadibatoonid lähevad aasta-aastalt aina väiksemaks, kuid hinda alla ei lasta
FOTO:
Briti ajalehed on loonud termini shrinkflation, mis tähendab toidukaupade tootjapoolset teadlikku kahandamist. Väiksema toote eest peab aga sama palju maksma.
Shrinkflation'iga seoses märgib väljaanne Daily Mail ära mitmeid aastate jooksul kahanenud tooteid, mis Eestiski müügil. Näiteks kui Twixi batoon kaalus enne 58 grammi, siis nüüd 50 grammi. Marsi batoon oli varem 55 grammi, nüüd 45 grammi.
Pakk M&M-se kaalus ennist 165 grammi, tänaseks päevaks on see kahandatud aga 140 grammini. Toblerone liikus 170 grammi pealt 150 grammini.
Tootjad on oma teguviisi põhjendanud sellega, et ka toorained on kallimaks läinud. Nad väidavad, et kui tarbija tahab, et maiustuste hind jääks samaks, siis nad peavad leppima väiksema tootega.