Veikko lugu algab sellest, kuidas ta soovis osta endale tahvelarvutit. Kuna vana oli just purunenud, tahtis ta uut kätte saada võimalikult kiirelt - selleks valis ta Aliexpressist endale sobiva välja ja maksis kiireima kohaletoimetamise viisi eest, milleks oli DHLi kuller. Kokku läks see maksma 83 eurot. Veikko tegi makse ära.

Siis algasid aga probleemid. Tahvelarvuti müüja hakkas väitma, et tahvelarvutid on hetkel otsas. Kuna kogu ostu mõte oli saada tahvelarvuti võimalikult kiiresti ja makstud sai ka kiireima kohaletoimetamise eest, tahtis Veikko ostu tühistada. "Klikkisin kohe "cancel transaction", mis peaks tühistama mu tellimuse, ja automaatselt tegema tagasimakse minu krediitkaardile," räägib Veikko.

"Oh üllatust, järgmisel päeval tuli Aliexpressilt sõnum, et müüja on tühistanud minu soovi ost tühistada. Ma ei teadnudki, et Alis selline asi võimalik on!" imestas ta. Veikko toob paralleele eBayga - Aliexpress on nagu Hiina eBay, aga eBays on ostjal alati õigus ost tühistada.

Veikko proovis veel mitu korda ostu tühistada, kuid juhtus sama asi, müüja keeldus tühistamisest. Seejärel pöördus ta Swedbanki poole, lootuses, et pank saab krediitkaardi makse peatada. Kuid Swedbankist vastati, et pangal puudub õigus makset tühistada, kuna kaardimaksele pole tulnud nõuet. Samuti peab möödas olema kaks nädalat, ning kui siis ka pole toodet käes, saab alles tehingu vaidlustada.

"See, kuidas Swedpank oma kliendi muresse suhtub, on hämmastav!" räägib Veikko. "Elasin aastaid Torontos, Kanada pangad on automaatselt kliendi poolel, krediitkaarditehingu vaidlustamine on tavaline asi, ja kaardi väljastanud pank on alati kliendi poolel."

Swedbanki krediitkaartide osakonna juht Kai Voore kommenteerib, et pank ei saa üldjuhul kliendi enda poolt algatatud tehingut peatada. "Küll aga saab pank algatada ebaõigesti võetud raha tagasisaamiseks tagasinõude protsessi," märgib ta.

Voore lisab, et tagasinõude protsessi tingimused ja tähtajad on kehtestatud rahvusvaheliste kaardiorganisatsioonide poolt ning on äramääratletud vastavalt vaidlustuse iseloomule, näiteks kaupa ei saanud lubatud aja jooksul, kaup ei vasta tellitule, klient on üritanud kaupmehega probleemile lahendust saada, kuid pole saanud. "Kui klient kaupmehelt õiglast lahendust ei saa, on tal võimalus pöörduda abi saamiseks panga poole," lõpetas Voore.

Veikko sõnul on Aliexpress tänaseks lõpuks makse tühistanud, aga ostusumma on endiselt krediitkaardi ostude seas, seega pole ta kindel, kas ta oma raha tegelikult tagasi üldse saab. "Sulgesin oma konto, ja konto sulgemise protseduuris on valik põhjuseid, miks ostja sulgeb oma konto, seal on seitse põhjust, üks neist on "liiga palju pettureid"," toob ta näiteks.

"Tundub, et Aliexpress teab suurepäraselt et pettused on täiesti tavaline asi," lõpetas ta.