Kasulikule jutustab oma loo Natalja, kes tellis 29. juulil mööblipoest e-mööbel24 sektsiooni ja diivani. Viimaseks kohaletoomise ajaks märgiti 29. detsember. "Selle poole aasta jooksul käisin korduvalt täpsustamas, ega ei ole minu tellimus kohale jõudnud. Lõpuks hakkas tulema, kuid osadena ja oli praak," kirjeldab Natalja.

"Esimesena tuli vitriin, mille uks oli katkine. Müüja pakkus, et nad vahetavad selle ukse vastu, mis asub poes, kuid pidin ise selle ukse maha võtma ja enda oma neile paigutama asemele. Selleks palusin tuttavat meest oma tööriistadega, et ta tuleks koos minuga poodi ust välja vahetama."

Kui see probleem sai lahendatud, selgus, et tellitud diivanit enam ei toodeta ja pood tellis Nataljale teise diivani ilma teda sellest teavitamata. "Minu käest keegi ei küsinud, kas tahan üldse teist diivanit, teist mudelit ja värvi!" ahastab Natalja. "Kui see selgus ja ma palusin näidata uue diivani pilti, siis seda ka ei olnud. Kui kättesaamise tähtaeg oli juba möödas, aga diivan oli veel kuskil teel, läksin poodi, et tellimusest loobuda." Natalja kirjutas avalduse ja sai raha tagasi.

Pärast seda jõudis lõpuks kohale sektsiooni järgmine osa ehk televiisori aluskapp, kuid selle suurus oli Natalja väitel vale. "Minu pretensioonile vastas müüja, et nad süüdi ei ole, sest just selline suurus oli lepingus. Kui näitasin neile lepingut, kus suurust ei olnud üldse märgitud, vaid ainult toote number, siis tunnistas oma viga ja oli nõus seda tagasi võtma," ütles ta.

"Nüüd aga öeldi, et raha (248 eurot) ei saa enne tagasi, kui nad müüvad selle maha. Kuna teist varianti mul ei olnud, olin ka sellega nõus," tunnistab naine.

"Mõned päevad tagasi otsustasin käia koha peal ja vaadata, kuidas asi läheb ja kas ei ole veel maha müünud, kuid selgus, et pood on hoopis remondiks suletud ja mööbel mis oli sama vabrikust on tagasi saadetud, aga minu televiisori aluskapp tolmub neil laos," räägib ta.

Miks nad ei saatnud minu kappi ka tagasi? Ja kes nüüd ostab ühe sektsiooni osa kui teised komplektist enam ei müüda? Nüüd ei ole mul kappi, ei ole raha, ei ole ka avatud poodi, kust seda nõuda, aga on väikelaen, mida pean nüüd tagasi maksma. Kuidas on võimalik raha tagasi saada?" küsib Natalja.

Pood: oleme kliendile vastu tulnud

Kasulik küsis kommentaari ka e-mööbel24 poelt. Küsimuste peale saabus vastus poe klienditeenindajalt Svetlanalt, kelle sõnul oli tarbija teadlik 16-nädalasest tarneajast.

Vitriini ukse kohta räägib poe esindaja, et reeglina peab müüja vormistama pretensiooni ja saatma mänedžerile, kes omakorda peab esitama kaebuse tehasesse. "Sellise pika protsessi vältimiseks pakkusime, et vahetame ukse teise vastu, mis oli saalis näidisena. Sellega oli klient nõus. Samuti oli teatatud, et pühapäeval on meistril puhkepäev. Teades, et pühapäeval on tööl ainult müüa, tuli ostja ise tööriistadega ja võttis ukse maha."

"Televiisori aluskapi kohta on meie seisukoht on selline, et klient on saanud sellise toote, mille ta tellis. Arve on kliendi poolt aktsepteeritud. Oleme kliendile kõikide tema pretensioonide osas alati vastu tulnud ja kompromissi luua üritanud. Müüja pakkus kliendile heatahest võimaluse tuua kapp poodi müüki ja saada raha juhul, kui see on müüdud. Müüja pole kohustatud seda tegema," sõnas klienditeenindaja.

Pood kirjeldab omapoolset nägemust diivani tarnimise osas: "Tehasest selgus, et diivan oli tootmisest maha võetud. Kliendile oli teatatud sellest ja pakkusime sarnase mudeli teisest tehasest. Tellisime uue diivani ja lepisime ostjaga, juhul kui diivan ei meeldi talle, tagastame raha. Diivani osas on müüja pretensiooni lahendanud ja raha tagastanud."

Natalja sõnul pole aga asi enam rahas, vaid ka närvi- ja ajakulus.
"Mul on palju rohkem raha raisatud juba bensiinile, sest see pood asub teises linna otsas, aga sõitnud olen sinna juba mitu korda, sest iga kord nad rääkisid: tulge järgmine kolmapäev, kolmapäeval öeldakse tulge reedel, reedel - ei pühapäeval tulge ja nii juba pool aastat," ütles ta.

"Räägivad, et olen ise süüdi, sest lepingus oli algusest peale see vale suurus. Aga isegi siis on mul õigus neile see tagasi saata ja raha nõuda, kui mulle see ei sobinud," on Natalja pettunud.